Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Mobilitatea urbană a devenit o preocupare a tot mai multe orașe europene, iar dacă unele au implementat planuri care au salvat situația, în alte cazuri, cum ar fi Bucureștiul, entuziasmul vis-a-vis de acestea atinge cote nu tocmai mari. Frecventele incoerențe privind infrastructura de biciclete și atenția foarte mare acordată infrastructurii motorizate caracterizează atitudinea edililor Capitalei în ceea ce privește transportul, însă, de câțiva ani, a apărut implicarea cetățenească în această chestiune. Miile de bicicliști și numărul și mai mare de potențiali bicicliști din București au alimentat inițiativele organizațiilor de profil, dintre care OPTAR se distinge ca una dintre cele mai active, iar ce au făcut, cu ajutorul activiștilor, în 2014 poate fi consultat sumar în raportul de activitate.
Acum un an, în februarie 2014, se lansa proiectul Drumuri Verzi în București care are ca obiectiv realizarea unei rețele de drumuri dedicate pietonilor și bicicliștilor. De atunci și până acum, activitatea a fost constantă, identificându-se circa 33 de kilometri de Drumuri Verzi, de-a lungul a 8 potențiale rute. De asemenea, din decembrie 2014 au început și consultările publice organizate de OPTAR în această privință căci organizația face parte din echipa de experţi care se va ocupa de primul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă pentru zona București – Ilfov.
Reeditarea pozei „Tu ești traficul” a servit unei ilustrări sugestive a aglomerației din trafic. Dacă 60 de persoane folosesc fiecare automobilul proprietate personală, atunci strada arată precum în prima poză, dacă folosesc autobuzul, ca în a doua ipostază, iar dacă merg cu bicicleta, ca în ultima.
Alte repere notabile din 2014 pentru OPTAR sunt realizarea documentului „Indicatorii de realizare a infrastructurii pentru biciclete pe raza municipiului București”, lansarea proiectului RutaVelo, cu hărți cicloturistice de pe cuprinsul României sau proiectul Biciclist InVIZIBIL, prin care s-au împărțit elemente reflectorizante bicicliștilor care nu aveau așa ceva pe bicicletă.
Raportul anual 2014 al OPTAR poate fi consultat în original la această adresă.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Bani aruncati pe fereastra! Si prinsi mai jos de PDL care se afla in spatele OPTAR