Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Există pe piață în acest moment un număr impresonant de soluții de etanșare pentru anvelope, dar majoritatea au un lucru în comun: după un timp în care sunt ținute în anvelopă, acestea se usucă iar în interiorul anvelopei rămân bucăți mari de latex uscat. Noua soluție Finish Line Tubeless Tire Sealant promite să schimbe acest lucru și vine și cu o metodă nouă de a astupa găurile.
La elaborarea acestei formule au participat mai multe companii. Finish Line spun că au avut un parteneriat cu Multi Seal care sunt niște producători cunoscuți de soluții de etanșare în domeniile industriale și militare. Dezvoltarea unei soluții pentru biciclete e diferită, așa că formula este una nouă, dezvoltată de la zero de cele două companii.
Elementul de noutate la produsul Finish Line e că acesta nu se bazează pe latex lichid sau pe amoniac. Finish Line spun că soluția nu e toxică, e hipoalergenică, e sigură pentru fibrele de carbon și se curăță ușor cu apă.
Neavând în compoziție latex lichid, soluția trebuie să se bazeze pe alt mecanism pentru a etanșa penele, în acest scop fiind folosit Kevlar-ul. Tehnologia se numește FiberLink iar lichidul conține mici bucăți de Kevlar DuPont care ajung în găurile unde există pierderi. Când în gaură ajung suficiente fibre, acestea crează un dop. Cum lichidul nu are niciun rol în etanșare, cei de la Finish Line au reușit să găsească o formulă care să nu se usuce pe toată durata de viață a anvelopei.
Soluția etanșează fără probleme tăieturi de până la 1 cm pe calea de rulare iar în testele făcute de Bikerumor aproape a etanșat o tăietură laterală de 1 cm. Imediat după etanșare mai existau mici scăpări de aer dar cei de la Finish Line spun că acestea dispar după rulare prin adăugarea automată de noi fibre, iar dacă presiunea este mărită din nou vor exista scăpări care se vor etanșa și mai bine.
Soluția de la Finish Line e destul de impresionantă la prima vedere iar dacă va respecta promisiunea că nu se usucă niciodată și nu necesită reîmprospătare pe toată durata anvelopei, atunci este vorba de un produs cu totul revoluționar.
Finish Line recomandă 60-90 ml în anvelopele de șosea, 90 – 120 ml în cele de gravel și cele de MTB de 26/27.5, 120-150 ml în cele de 29 și 180-210 ml în cele de Fatbike. Nu necesită scuturare înainte de introducere, se poate umfla cu cartuș de CO2 și funcționează până la -24 de grade C. Produsul va fi disponibil curând în variante de 120 ml, 240 ml, 1 l și 3.8 l. Prețurile nu sunt anunțate dar se așteaptă să fie asemănătoare cu cele ale altor produse de pe piață.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
ACEST SITE FOLOSEȘTE COOKIE-URI! CLICK PENTRU DETALII.
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.