Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cei de la Nordest au anunțat noul lor proiect gravel în noiembrie. Aflată în dezvoltare de ceva vreme, noua Albarda Ti combină experiența Nordest în ciclismul offroad și bikepacking într-o bicicletă gravel din titan cu spațiu mare pentru anvelope și suficiente puncte de prindere pentru a o face gata de orice aventură.
Nordest spune că numele bicicletei vine de la bagajele pe care călătorii le încărcau pe animalele de povară încă din vremuri foarte vechi. Pe o bicicletă gravel cu geometrie modernă asta înseamnă că pe Albarda probabil se poate atașa aproape orice fel de bagaj. Iar cadrul construit din țevi dublu trase din Ti-3Al-2.5V ar trebui să ofere o greutate rezonabilă combinată cu confort și o rezistență pe viață.
Nordest au construit Albarda cu chainstay-uri scurte de 420 mm, monobloc înălțat la 85 mm și un unghi al furcii de 70 de grade pentru a oferi viteză și stabilitate. Cadrul e disponibil în patru mărimi standard, dar și cu geometrie personalizată, fiind o bicicletă ce poate fi folosită cu orice ocazie.
În centrul polivalenței modelului Albarda se află spațiul pentru anvelope de până la 650Bx2.1 sau 700C x 50 mm, cu un spațiu special în cadru ce permite montarea unui angrenaj 1x cu foaie de 46T sau a unuia dublu 50/34T.
Cadrul include o prindere standard de bidon pe seattube, trei prinderi universale deasupra și sub downtube și prinderi speciale de portbagaj și de aripi în spate.
Cadrul are prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm, fiind inclus un ax bolt-on de 12×1.75 mm. Tija de șa este de 27.2 mm, clema de prindere a acesteia se poate demonta iar monoblocul este de tip filetat. Rutarea cablurilor se face pe exterior, pentru schimbătoare fiind folosite cămăși complete.
Headtube-ul e drept, de 44 mm, proiectat să funcționeze cu o furcă de 410 mm cu offset de 52 mm și gât conic.
Greutatea anunțată a cadrului în mărimea M/L este de 1750 g.
Albarda Ti este disponibilă sub formă de cadru, la 1300 euro, alegerea furcii și a tuturor celorlalte aspecte fiind lăsată utilizatorului. Pentru 1595 Euro Nordest adaugă și o furcă complet din carbon cu ax thru de 12 mm, cu prindere de etrier flat mount și prinderi de aripi (dar nu și de portbagaje) alături de un set de cuveți Chris King.
Este disponibilă și o versiune complet echipată. Începând cu 2800 Euro aceasta are cuveții Chris King, furca din carbon, un grup complet SRAM Rival 1x, componente din aluminiu Easton și roți din aluminiu 700c cu anvelpe WTB Resolute de 42 mm.
Cadrele standard sunt livrate în 8 săptămâni în timp ce geometria personalizată sau echipările complete mai adaugă încă 2 săptămâni de așteptare. Geometria personalizată adaugă doar 150 Euro la prețul final.
Tot în acest an va fi oferită și o variantă mai ieftină de Albarda cu cadru din oțel cromat 4130, cu aceiași geometrie și cu aceleași detalii de execuție.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.