Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
În acest weekend am fost să vedem prima inițiativă serioasă a Primăriei în ceea ce privește pistele de biciclete din București, cele construite pe Bulevardul Uranus și care sunt delimitate de stâlpișori pentru a împiedica șoferii să parcheze pe ele dar să ofere și un plus de siguranță bicicliștilor.
La o primă vedere, mai ales când vii dinspre Piața Victoriei, treaba pare bine făcută și se bucură de un grad de eficiență sporit, cel puțin duminica. Și amintesc de ultima zi a săptămânii, deoarece în zilele cele mai aglomerate, șoferii găsesc zone întrerupte unde nu au fost montați stâlpișori, pentru a parca.
Și chiar dacă nu ocupă o bandă întreagă, aceștia parchează pe trotuar, cu automobilul plasat perpendicular pe șosea, o parte din mașină reușind să acopere o porțiune din pista de biciclete.
În prima intersecție, cu Bulevardul Alexandru Ioan Cuza și Strada Sevastopol structura este logică: există pistă amplasată lângă trecerea de pietoni dar și o pistă care te ajută să traversezi ghidat intrsecția.
După care urmează o pauză până în intersecția cu Gheorghe Polizu. Această întrerupere mai apare în câteva intersecții, dar nu în toate. Ceea ce mă face să cred că puțină coerență ar fi fost de preferat, dat fiind faptul că distanța pe care au fost construite aceste piste nu este deloc una mare. La intersecția cu Știrbei Vodă joaca se termină, la fel și visul frumos.
Fun over! De aici ești pe cont propriu.
Una peste alta inițiativa este lăudabilă, chiar și cu micile hibe care ar putea fi corectate foarte ușor. Dacă pedalezi pe o cursieră ar trebui să iei în calcul canalele care nu sunt dispuse tocmai ideal, existând riscul să-ți intre roata între gratiile capacului. Deci, atenție!
Depășirile se pot face, dar cu bun simț, în ideea în care cel depășit va încetini și va merge mai aproape de bordură. Cât despre automobilele parcate, acestea vor putea fi văzute doar pe porțiunile unde nu mai există stâlpișori, dar este de datoria poliției să-i sancționeze pe șoferii lipsiți de bun simț. Și nu în ultimul rând, atenție totuși și la bicicliștii care circulă în sens invers pe aceste piste.
Calea către civilizație este lungă, iar în acest moment, aparent invers proporțională cu lungimea noilor piste. Dar să nu fim înțeleși greșit. Acesta este un pas înainte foarte important pentru București. Să sperăm doar că nu rămâne singurul în acest sens.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Salut,
Am testat si eu noile piste in weekend, insa bucuria nu a tinut mult:
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1515004_10203058114796668_1548209494_n.jpg
In principiu urmeaza sa folosesc aceste piste zilnic in drumul meu spre serviciu. Intrebarea mea este unde ar trebui sa sesizez acest tip de comportament ?
Multumesc
” Acesta este un pas înainte foarte important pentru București.
Pe bune?
Chiar credeti ca se va putea pedala pe pista aia? sTalpisorii aia de plastic nu vor rezista mai mult de o saptamana, iar masinile parcate vor inghiti asa zisa pista.
Inca o data, incompetentul de oprescu isi bate joc de cei care pedaleaza si care vor sa pedaleze nu doar duminica prin Herastrau. Va spune ca el a facut piste, nu e vina lui ca sunt soferi care parcheaza acolo.
Dar daca ar fi vrut sa o faca cu adevarat utila, ar fi pus borduri, asa cum face in restul orasului, ca sa-si rupa masina cine parcheaza pe pista.
Bataie de joc.
@posesordebicla poti sesiza comportamentul chiar la fata locului cu un cui bine ascutit direct pe vopseaua masinii in cauza. Este cel mai simplu si eficient mod de sesizare! 🙂
Din poze se vede ca deja au inceput sa pice, termenul de o saptamana a fost optimist 🙂
Pe langa asta, sunt mult prea inguste, ai loc sa depasesti la limita, iar cel depasit risca sa intre intr-o gura de canal sau sa loveasca bordura cu pedala.
Treaba de mantuiala, sunt curios cat a costat.
Nu prea vad rostul stalpisorilor aia. In schimb vad rostul politistilor care sa patruleze zona si sa dea amenzi. E mai bine pentru buget sa intre bani (amenzi) decat sa iasa (stalpisori). Dar asta sunt eu, absurd de logic.
AU CHELTUIT BANUL PUBLIC FARA CAP. PISTE INCOMPLETE CAPCANE PE PISTA (CANALE) PISTE INTRERUPTE BRUSC.RUSINE OPRESCU.
posesordebicla – trebuie să suni la (021)9544 și să spui că e o mașină parcată ilegal / pe pista de biciclete / ce vezi tu acolo, o să te întrebe exact unde e și o să trimită un echipaj să filmeze mașina respectivă și să-l amendeze.
@posesordebicla Sesizari poti face la Politia Locala Sector 1 – 021.9540. In sectorul 1 se ridica masini, deci apelati cu incredere.
http://www.b365.ro/banda-de-biciclete-de-pe-bd-uranus-nu-a-durat-nici-macar-o-zi_200613.html
Ok, va multumesc, cu prima ocazie o sa folosesc numerele de telefon, revin cu un update 🙂
9544 este pentru „trafic aglomerat” nu parcari neregulamentare. Si nici 9540 nu e bun http://www.e-transport.ro/9540___TELEFONUL_CETATEANULUI-i35-news12477.html
@biciclist: ce propui tu este o magarie mai mare decat cea a celui care parcheaza si ocupa din pista de biciclisti.
arata exact mentalitatea ingusta a acestei natii.
forta nene! lasa ca-ti arat eu tie… rahaturi din astea…
sunt curios rau @biciclist… la cati le-ai zgariat tu masina cu un cui si ai si stat acolo sa ii inveti minte o lectie binemeritata?
Nici eu nu vad rostul acelor stalpisori. Nu numai ca sunt inutili, costisitori, dar pot fi periculosi si impiedica depasirile intre biciclisti. Trebuie solicitati politistii ori de cate ori este nevoie pt degajarea pistei si astfel marlanii se invata minte.
Miticii de Bucuresti nu ar trebui sa comenteze sa gandeasca ce a facut Crin Halaicu, Basescu sau altii! Niciodata soferul mioritic nu va respecta biciclistii de la volanul hardughiei cu care vrea sa impresioneze gagicile. Mersul pe bicicleta in Romania este doar de fandoseala dupa care individul infuleca 2 hamburgheri si isi muta curul in masina!