Acum citesti
Noile Avid XX 2012


Acestea sunt noile frâne de top de la Avid, modelul XX. Producătorul le-a adus o serie de îmbunătățiri care nu pot fi neapărat remarcate de la prima vedere. Cel mai ușor de remarcat este discul ce a căpătat acum o nouă formă. Rotorul HSX este disponibil în dimensiunile 140, 160 și 180 mm iar HS1 este oferit pe lângă cele amintite mai devreme și în diametrul de 200 mm pentru utilizare în condiții speciale sau dificile.

Vor exista două versiuni ale noilor frâne Avid și anume: modelul standard XX și modelul XX World Cup pentru cei cu pretenții mai mari atunci când vine vorba de greutatea sistemului de frânare. XX cântărește acum 289 de grame cu disc de 160 de mm și poate fi utilizat atât pentru cursele de Cross Country cât și pentru plimbările pe poteci de pădure sau de munte. Sram anunță că noile XX sunt mult mai ușor de aerisit, beneficiază de un rezervor mai mare, de un etrier din aluminiu nou și de un corp al manetei nou, construit din magneziu.


Trecând la modelul XX World Cup, trebuie să remarcăm greutatea extrem de scăzută, de doar 270 de grame. Reușesc astfel să devanseze modelul R1 de la Formula, recunoscute penttru faptul că puneau foarte puține grame pe cântar.



Pe lângă greutatea mică, noile XX World Cup beneficiază de un aspect mult mai atrăgător pentru corpul manetei decât XX, sunt dotate cu etriere realizate din magneziu (pentru a scădea și mai mult din greutate) iar în interior regăsim un piston de dimensiuni mai mari care promite să fie responsabil pentru reprize mai bune de frânare cu mai puțin efort.


Costul va fi de aproximativ 280 de euro și vor disponibile începând cu luna Iulie 2011.


Informații complete vor fi disponibile în curând pe site-ul producătorului, la adresa sram.com/avid/.


via SRAM


Vezi Comentarii (2)
  • Eu folosesc o pereche de frane Hayes Stroker Trail. Manetele lor sunt mai mari decat cele de la Avid, se actioneaza cu degetul mijlociu si inelar. In felul acesta degetul aratator si cel mic raman pe ghidon, permitand controlul cat si sprijinul in perioada de franare. Manetele de la Avid se actioneaza cu degetul aratator si mijlociu, pe ghidon ramanand cel inelar si cel mic. Personal gasesc sprijinul cam nesigur in aceste conditii (coborand o panta pietroasa, cu ghidonul ud si franand exista riscul de alunecare a mainii).

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen + six =