Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Se pare că mai lat e mai bine potrivit celor de la Specialized. Aşa că au lăţit jantele Roval Traverse din carbon şi aluminiu la care au mai adăugat şi câteva noutăţi de ultimă oră. După mai mult de 1 an de testări la care se adaugă şi timpul petrecut cu dezvoltarea, noile roţi Traverse Fattie sunt gata pentru trail. Roţile pot fi rulate cu o presiune foarte scăzută mulţumită unei lăţimi interne de 30 mm şi tehnologiei Zero-Bead Hook dispunând în acelaşi timp de stabilitate şi susţinere laterală.
First Look: 2015 Roval Traverse Fattie Wheels – Wider is Better — More Mountain Bike Photos
Puncte forte pentru Specialzied Roval Traverse SL Fattie 29 and 650b:
– Jante: Carbon, lăţime internă 30mm, tehnologie Zero-Bead Hook;
– Butuc faţă: corp aluminiu, rulmenţi capsulaţi, compatibilitate 15/20mm;
– Butuc spate: corp aluminiu, rulmenţi capsulaţi, compatibilitate 135/142 & 142+, clicheţi DT Swiss Star cuplare 6°, compatibilitate XX1;
– Tubeless: compatibile cu benzile Roval şi noile dopuri de jantă Roval;
– Spiţe: DT Swiss Revolution (24 faţă, 28 spate);
– Construcţie: spiţare manuală, tensionare şi corectare;
– Decaluri: 3 opţiuni din incluse vinil;
– Garanţie: 3 ani cu despăgubire de 125$ pentru reparaţii care nu ţin de garanţie (plus manoperă);
– Greutate: 29” = 1,570g; 650b = 1,530g (fără valvă, fund de jantă şi decaluri)
– Preţ recomandat: 1.400$
Puncte forte pentru Roval Traverse Fattie 29 şi 650b:
– Jante: aliaj, 29mm lăţime internă, tehnologie Zero-Bead Hook;
– Butuc faţă: corp aluminiu, rulmenţi capsulaţi, compatibilitate 15/20mm;
– Butuc spate: corp aluminiu, rulmenţi capsulaţi, compatibilitate 135/142 & 142+, piese interne DT Swiss, compatibilitate XX1;
– Tubeless: compatibile cu benzile Roval;
– Spiţe: DT Swiss Revolution;
– Construcţie: spiţare manuală, tensionare şi corectare;
– Greutate: 29” = 1,770g; 650b = 1,690g (fără valvă şi fund de jantă);
– Preţ recomandat: 600$
Specialized a studiat mai multe variante de lăţimi de jantă folosind un plan înclinat pe care a amplasat o roată pentru a simula un viraj. Graficul de mai jos arată cum te vei simţi pe bicicletă: o jantă mai lată are ca rezultat mai puţină mişcare din partea anvelopei asupra căreia acţionează aceeaşi forţă. Rezultatul este mai mult control.
Însă până la urmă cât de lat este prea lat? Specialized spune că o jantă mai lată înseamnă greutate mai mare, iar la un moment dat se pierde avantajul aderenţei. Avantaje clare s-au văzut la jante cu lăţimi între 22 şi 30mm la care se adaugă o penalizare minimă legată de greutate. Dacă măreşti lăţimea cu încă 1 cm vei mai obţine ceva beneficii însă îmbunătăţirea este mult mai mică în timp ce greutatea adăugată este mare. Pentru Roval Specialized a decis ca 30mm este lăţimea ideală pentru aderenţă optimă şi greutate minimă.
Foto: Brandon Turman, Dan Barham
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.