Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Pentru 2015 Orange a decis că a venit vremea să instaleze roţi mai mari pe bicicleta 324RS pentru downhill şi pe Alpine 160 pentru all-mountain. Noul cadru din aluminiu 6061 al bicicletei 324RS menţine shock-ul acolo unde era şi înainte, în downtube, loc despre care Orange spune că le permite să amplaseze pivotul în precisă relaţie cu transmisia pentru o senzitivitate extrem de bună a suspensiei la denivelările mici. Compania spune că acest sistem face ca suspensie să poată fi reglata mai uşor decât în cazul designului cu mai mulţi pivoţi, lucru benefic pentru cicliştii amatori care nu dispun de mecanici care să le regleze bicicletele cu ocazia fiecărui concurs. Cursa spate a suspensiei bicicletei 322 a scăzut de la 200 la 190mm.
Însă noutatea principală este trecerea la roţile de 27,5 inch şi faptul că redesenarea cadrului a însemnat scăderea înălţimii BB-ului care acum stă mai jos. Orange spune că acest lucru imprimă bicicletei o stabilitate mai bună pe secţiunile rapide de traseu şi mai multă încredere pe viraje.
Noua basculă spate împărţită în două a modelului 324RS (design pe care îl întâlnim şi pe Alpine 160) reduce greutatea sa şi măreşte rigiditatea. Compania a mărit de asemenea carcasa BB-ului la 83mm folosind şi ax spate de 150mm pentru a minimiza răsucirea torsională. În ciuda acestor modificări noul cadru este cu aproximativ 200g mai uşor decât modelul 322.
Orange 324RS este disponibilă doar sub formă de cadru sau cu echipări „custom” cum ar fi cockpit Kore, frâne Sram Guide RS, roţi Halo Chaos şi anvelope Schwalbe Magic Mary, angrenaj Truvativ Descendant, schimbător spate Shimano Zee. Pentru suspensie poţi alege între Rockshox sau Fox, preţurile începând de la 6.625$ în sus pentru întreaga bicicletă.
Orange Alpine 160 pentru all-mountain a trecut şi ea la roţile de 27,5 inch, cadrul fiind la rândul său finisat pentru a deveni mai performant. Suspensia rămâne în mare parte neschimbată cu ai săi 160mm. Bicicleta este însă atât de bună şi la coborâre încât Orange a folosit pe ea rideri de nivel mondial în timpul testărilor pe prototip.
Noua Alpine 160 cu cadru din aluminiu 6061 are acum o parte frontală mai lungă obţinându-se un ampatament mai mare. Acest lucru ajută nu doar la îmbunătăţirea stabilităţii la viteză mare însă permite riderului şi să stea mai în faţă într-o poziţie mai agresivă în timpul urcărilor. Partea bună este că bicicleta vine din fabrică cu pipă scurtă de 35mm care asigură o manevrabilitate bună şi ghidon lat de 800mm.
Noul cadru dispune acum de ghidare internă a conductei tijei de şa Rockshox Reverb Stealth. Din echipare fac parte şi furca Rock Shox Pike RCT3 Solo Air 160mm, shiftere Shimano XT, schimbător spate Zee şi transmisie 1×10 cu chain guide MRP. Preţurile încep de la 5.995$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.