Acum citesti
Nukeproof Mega primește în 2021 cadru complet din carbon și o nouă suspensie

Noul model de enduro de la Nukeproof și-a făcut apariția public prima dată la etapa EWS 2020 din Zermatt unde bicicleta din carbon cu cadrul galben a fost folosită de Ant Hale, Nigel Page și Elliot Heap, ultimul preferând să folosească pe spate roată de 27.5. Atunci însă nu au fost făcute publice date concrete, dar acum Nukeproof a anunțat totul despre noul Mega 2021.

Pentru 2021, Mega a primit un cadru complet din carbon. Triunghiul față e din carbon UD, la fel cu cel din spate, spre deosebire de aluminiul folosit pentru acesta din urmă pe modelele anterioare.

Aspectul e același, de Mega, cu tuburile cu profil rectangular specifice pentru Nukeproof. A dispărut însă toptube-ul curbat, înlocuit de un tub cu profil drept ce se leagă direct de seat tube, fără puntea regăsită pe vechile modele.

Bascula suspensiei FSR e ceva mai scurtă, are o nouă poziție și o nouă formă și se integrează mai bine în triunghiul față. Cel puțin estetic Nukeproof au făcut o treabă excelentă cu noul model.

2021 Mega Enduro Bike

  • Cursa furcii: 170mm
  • Cursa spate: 275 – 165mm, 290 – 160mm
  • Mărimi disponibile: S, M, L, XL & XXL
  • Preț cadru: Aluminiu – £1799.99, Carbon – £2499.99
  • Greutate anunțată: Carbon – 2.8 kg fără amortizor

Nukeproof s-a concentrat mult pe mărimile cadrelor pentru acest model și oferă 5 variante, ce se regăsesc în dimensiuni diferite ale elementelor cadrului. E de remarcat faptul că inclusiv modelul 290 e disponibil în mărimea S.

Un element important e că toate modelele au acum loc pentru un bidon de 750 ml în triunghiul principal. În trecut, Nukeproof nu au fost interesați să proiecteze tuburile și suspensiile pentru a permite acest lucru. Nici la noul model nu au făcut vreun compromis special în acest sens, doar că s-a întâmplat să rămână loc disponibil.

Noul cadru din carbon are rutare internă făcută să fie ușor de utilizat. Triunghiul față are încorporate tuburi suplimentare din carbon ce permit tragerea cablurilor prin downtube și apoi în sus prin seat tube foarte simplu.

Se pare că un factor foarte important în proiectarea noului Mega V4 a fost Sam Hill. Cu câteva sezoane în urmă acesta a concurat pe cadrul 275 înainte de a trece pentru 2019 pe roți mari. El a apreciat mult curba suspensiei de pe 275 V3, așa că Nukeproof a încercat să obțină aceiași funcționare și pe 290 V4.

Cadrul V3 oferea o progresie totală de 22% și o rată a suspensiei de 2.5 măsurată din punctul de sag. Pentru 2021, Mega V4 oferă o progresie de 17% și o rată a suspensiei de 2.6 pe toată cursa.

Nukeproof spune că a redus progresia totală pentru a lăsa libertatea riderilor să își regleze amortizorul. Rata mărită ar trebui să îmbunătățească sensibilitatea. De asemenea, suspensia V4 e mai fină pe începutul cursei, amortizând mai bine obstacolele mici.

Mega 2021 mărește stabilitatea la pedalat în poziția de SAG pe pinionul de 50t în comparație cu V3 (V4: 102% in 32/50 versus V3: 96% in 32/50). Nukeproof spune că acest lucru se traduce în eficiență mărită la pedalat.

Nukeproof crede că soluția ideală e anti-squat jos și suport excelent la mijlocul cursei pentru a maximiza tracțiunea. Pe de altă parte, ei spun că toate acestea nu ar trebui să prevină funcționarea perfectă a suspensiei pe teren dificil.

Astfel, efectul anti-squat dispare când se coboară pe pinionul mic (de 10t) pentru a oferi amortizare excelentă pe obstacole mici, astfel fiind eliminată vibrația pe rădăcini și bolovani (65% pe 32/10).

Pentru a face suspensia V4 mai activă la frânare, anti-rise-ul a fost coborât față de Mega V3. Nukeproof a implementat un nivel echilibrat de anti-rise care se taie la loviturile mari. Asta ar trebui să permită un oarecare balans la frânările violente în viraj, pentru a păstra poziția rider-ului oferind în același timp și presiune suficientă pe anvelope.

În ceea ce privește unghiurile, Mega 2021 nu e departe de V3. Furca are unghiul mai mic cu o jumătate de grad până la 64 iar tija de șa s-a mai înălțat, până la 77.5 grade la S și M și 78 grade la mărimile mai mari.

Nukeproof a acordat însă atenție deosebită unghiurilor tijei de șa pentru 2021, mai ales offset-ului. Scopul a fost distribuția perfectă a greutății riderului pentru toate mărimile, pentru a îmbunătăți eficiența la pedalat.

Acesta e motivul pentru unghiurile mari ale tijei de șa la toate mărimile, în special cele mari. Pentru cicliștii înalți asta înseamnă că greutatea lor nu e distribuită în spate spre axul roții doar pentru că au nevoie de un seat tube mai lung. Unghiul mai mare a tijei de șa pe mărimile L, XL și XXL înseamnă că șaua e într-o poziție sensibilă când e complet extinsă tija. Asta face ca riderii înalți să nu simtă pe urcările abrupte că roata din față se ridică de la sol.

Asta face ca Mega să aibă nevoie și de un reach mai mare pentru a asigura poziționarea riderului în centru, deasupra monoblocului. Reach-ul e între 430 și 515 mm pe toată plaja de mărimi S-XXL.

Lungimea chainstay-urilor e de 440 mm la toate mărimile. Asta, în combinație cu axul spate Booost de 148×12 mm și de forma stay-urilor și punții, fac posibilă montarea anvelopelor de 2.5 wide trail.

Modelul Nukeproof Mega 275 2021 folosește o furcă de 170 mm cu offset mic, de 37 mm, împreună cu suspensia spate cu cursa de 165 mm. Reach-ul e ceva mai mare decât la 290, între 435 în mărimea S și 520 în mărimea XXL.

Unghiurile furcii și ale tijei de șa sunt identice cu modelul 290: 64 de grade, respectiv 77.5 grade la S și M și 48 de grade la L-XXL. Chainstay-urile au 435 mm la toate mărimile, fiind spațiu pentru anvelope de 2.6 wide trail.

Nukeproof Mega 2021 e disponibil în echipările RS, Factory, Elite, Pro și Comp pentru ambele cadre, 275 și 290, din carbon sau aluminiu. Se poate cumpăra și cadrul separat pentru cei ce vor o configurație personalizată.

Modelul de top Mega RS costă 5499.99$ și vine echipat cu furca RockShox ZEB Ultimate Charger și amortizorul Super Deluxe Ultimate. Roțile sunt Mavic Deemax Pro Sam Hill echipate cu anvelope Michelin Wild Enduro. De frânare se ocupă setul de SRAM Code RSC iar transmisia e asigurată de grupul X01 Eagle 12.

Pe partea cealaltă se află modelul Comp din aluminiu la 2699.99$. Acesta vine cu furcă RockShox Yari și amortizor Super Deluxe Select. Roțile Sun-Ringle Duroc sunt echipate cu anvelope Wild Enduro. Transmisia este asigurată de grupul Shimano Deore 1×12 iar frânele sunt Deore cu 4 pistoane. Pentru mai multe informații consultați pagina producăroului.

Nukeproof Model:£ GBP€ EUR$ AUD$ USD
Mega 275 RS5499.996399.997999.995499.99
Mega 275 Factory4999.995699.996999.994999.99
Mega 275 Elite3999.994699.995799.993999.99
Mega 275 Pro3399.993999.994999.993399.99
Mega 275 Comp2699.993149.993999.992699.99
Mega 290 RS5499.996399.997999.995499.99
Mega 290 Factory4999.995699.996999.994999.99
Mega 290 Elite3999.994699.995799.993999.99
Mega 290  Pro3399.993999.994999.993399.99
Mega 290 Comp2699.993149.993999.992699.99
Frame Only:
Mega 275 Carbon2499.992999.993599.992499.99
Mega 275 Alloy1799.992099.992599.991799.99
Mega 290 Carbon2499.992999.993599.992499.99
Mega 290 Alloy1799.992099.992599.991799.99

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − 11 =