Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
În timp ce bicicletele devin din ce în ce mai avansate şi mai nişate pe o singură disciplină, fie că este enduro sau cross country, noul Junk Yard Dog (JYD) de la All City pare să fie opusul acestui trend, unii considerând-ul chiar un briceag elveţian al bicicletelor.
Este o bicicletă ca nu poate fi clasată într-o singură categorie. Este mtb, bicicletă de oraş, bicicletă de ieşit la terasă, de făcut naveta la job şi multe altele. Bicicleta este făcută să accepte roţi de 29er şi o singură viteză.
Fiind prima bicicletă din categoria „Dirt”, JYD a fost la început o bicicletă concept pe care Anna Schwinn şi Jeff Frane de la All City au imaginat-o ca pe-o bicicletă cool. Însă nu erau siguri dacă cineva chiar va şi cumpăra bicicleta asta. Însă curând după ce au început să sosească primele prototipuri echipa s-a îndrăgostit de ele. După ce a folosit-o un an şi jumătate Anna spune că este bicicleta ei principală tot timpul verii (deşi este la fel de potrivita şi iarna). După mai multe ture şi după ce lumea din Minneapolis au văzut prototipul, cei de la All City şi-au dat seama că poate lumea o va cumpăra până la urmă.
Însă chiar şi aşa JYD va fi ediţie limitată construindu-se doar 150 de cadre. Vor fi disponibile din septembrie 2014 la un preţ de 550$ / cadru.
Pentru viitor All City plănuieşte mai multe modele pentru categoria Dirt întrucât întreaga echipă este pasionată şi merge să se dea peste tot. Tot ce trebuie să facă însă este să stabilească unde îşi încadrează marca şi cui se adresează.
Cadrul JYD este fabricat din oţel 612 ChroMoly, iar toate ţevile triunghiului faţă sunt double butted. Fiind gândită ca un single speed sau fixie cadrul dispune de dropout-urile Hennepin Bridge Dropouts cu întinzător de lanţ inclus. Alte detalii includ colier brazat pentru tija de şa, montanţi ascunşi pentru aripi, montant pentru un bidon de apă, rulment pedalier filetat 73mm, lăţime ax spate 135mm, tijă de şa 27,2mm şi ţevi top tube şi down tube cu întărituri. Toate împachetate într-o schemă tricoloră de culori creată de Saisha Harris, Art directorul de la All City.
Deşi nu la un mtb retro s-au gândit când au desenat JYD-ul, totuşi geometria aduce destul de mult cu aşa ceva. Sau poate mai mult cu geometria de street?
Bicicletei nu i s-au instalat frâne pe disc întrucât a fost gândită în aşa fel încât să aibă nevoie de cât mai puţină întreţinere. În plus, frânele v-brake ţin costurile de fabricaţie mai mici. Iar dacă ne gândim că foloseşti bicicleta când te întâlneşti cu prietenii la terasă, frânele pe jantă sigur vor fi mai bune pentru tine. Cât priveşte anvelopele poţi instala orice doreşti şi care încape pe dimensiunea cadrului de 29×2.35.
Dacă însă tot încerci să-ţi dai seama pentru ce e buna JYD înseamnă probabil că nu e pentru tine. Dacă însă deja ai început să te gândeşti ce piese să pui pe ea din grămada de componente la mâna a doua care creşte pe zi ce trece, atunci mai bine te grăbeşti pentru că rezervările au început deja.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.