Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Este suficientă o singură privire să arunci asupra curselor de downhill de Cupă Mondială pentru a vedea cum se câştigă şi mai ales cât de uşor se pierde un titlu. Este vorba de secunde şi de multe ori chiar mai puţin. Bicicletele pentru downhill au evoluat şi ele primind noile roţi de 27,5 inch, jante şi cadre din carbon.
Anul trecut Giant a lansat varianta din aluminiu a bicicletei cu roţi de 27,5 Glory ALUXX SL, o bicicletă dezvoltata împreună cu riderul lor, columbianul Marcelo Guttierez. Continuarea succesului acelei biciclete din aluminiu vine acum din partea noii Giant Glory Advanced 27.5 cu cadru din carbon, bicicletă care oferă aceeaşi performanţă, dacă nu chiar mai mult, însă la o greutate mai mică. Giant spune că acest cadru este cel mai uşor pe care l-a produs vreodată pentru o bicicletă de downhill.
Comparată cu modelul din aluminiu noua variantă din carbon este cu 242g mai uşoară dacă vorbim de cadre mărimea M. Reducerea de greutate se referă însă doar la triunghiul faţă al cadrului de vreme ce spatele este încă din aluminiu. Bicicleta oferă o suspensie spate de 200mm, un unghi al furcii de 63 grade şi ampatament de 47.5-49.5″ în funcţie de mărimea cadrului (S – L). Alte detalii ale cadrului includ headset Overdrive 2 cu rulmenţi 1 1/4″-1 1/2″, ghidare internă a cablurilor prin braţul culisant spate, protecţii integrate pentru furcă şi cadru şi rulmentul pedalier pressfit Giant PowerCore.
Suspensia faţă vine din partea unei furci RockShox Boxxer Team, shock-ul spate este Vivd R2C, roţi DT-Swiss şi transmisie SRAM X01 DH, toate la „doar” 8.500$. modelul puţin mai accesibil, Giant Glory Advanced 27.5 1, dispune de aceeaşi suspensie însă transmisia scade la SRAM X9 cu 9 viteze. Preţul scade şi el la 5.325 $.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.