Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Poate cel mai interesant MTB prezentat anul acesta vine de la Structure Cycleworks și a fost lansat la expoziția Crankworks din Whistler. Compania din Caglary a decis să renunțe la furcile telescopice pentru a crea o bicicletă ce oferă teoretic stabilitate și control mai bune atunci când ai nevoie.
Când o furcă se comprimă își reduce cursa disponibilă, scurtează distanța dintre roți și mărește unghiul furcii. Bicicleta celor de la Structure bike funcționează invers, la frânare și la comprimarea suspensiei partea frontală nu coboară, unghiul furcii devine mai mic și distanța dintre roți rămâne neschimbată!
Prototipul din imaginea de mai sus a fost testat timp de trei ani pe diverse trasee din America de Nord și toate poziționările pivoților sunt ajustabile pentru ca proiectanții să poată să o regleze cum vor pe parcurs. Modelul din carbon de culoare albastră este doar o machetă a modelului final, așa că unele bucăți din cadru au să fie îmbunătățite înainte de a fi prezentat produsul. Se speră ca bicicleta să fie disponibilă pe piață în 2018. Cadrele din carbon vor fi fabricate in Asia în timp ce restul componentelor și matrițele vor fi fabricate în Canada.
Partea care atrage prima dată privirile este zona frontală. Se observă din prima brațele suspensiei, lipsa headtube-ului și conexiunea pentru direcție dntre ghidon și furcă. Inginerul Ryan Rasmussen spune că prin folosirea rulmenților și pivoților în locul brațelor clasice care produc frecare permanent, partea frontală este extrem de activă și lucrează foarte fin. Amortizarea în față e asigurată de un amortizor de spate Rockshox Super Deluxe ce oferă o cursă totală în față de 150 mm.
Furca este din carbon și e rigidă, de tip dual-crown, iar la comprimarea suspensiei unghiul ei se micșorează cu 6 grade! De asemenea efectul frânării asupra suspensiei este mult mai mic decât la furcile clasice, iar datorită faptului că distanța dintre roți nu se schimbă stabilitatea nu e afectată.
Deși nu arată atât de extravagant ca suspensia din față, cea din spate a fost și ea studiată cu atenție. Este un design horst-link ce oferă 150 mm de cursă cu ajutorul unui al doilea amortizor RockShox Super Deluxe. Comportamentul suspensiei e reglabil din poziția pivoților care diferă pentru fiecare mărime de cadru.
Canadienii consideră că o bicicletă ar trebui construită în jurul centrului de greutate a ciclistului, așa că atât locația pivoților din spate cât și din față ar trebui să fie modificabile. Acest lucru asigură ca o persoană mai scundă cu un centru de greutate mai jos și de obicei mai ușoară să obțină o cursă mai liniară a suspensiei, în timp ce modelele mari vor avea o suspensie mai progresivă adaptată pentru cicliștii mai grei, protejată la bottom-out și oferind un pedalat eficient.
Bicicleta e cu adevărat unică, la fel și sistemul de mărimi. Vor fi oferite trei dimensiuni, dar toate cadrele vor avea seat-tube-urile decupabile pentru a oferi un reglaj mai precis. Ideea e că fiecare ciclist poate să își aleagă cadrul în funcție de preferințele personale.
Deși bicicleta pare grea, ea nu este, cadrul având o greutate medie pe piață iar bicicleta completă se așteaptă să aibă în jur de 13,5 kg! Prețul însă nu va fi mic și, deși nu a fost încă stabilit, este de așteptat ca doar cadrul să coste cu aproximativ 2000 USD mai mult decât alte cadre de top.
Mai multe detalii găsiți pe pagina producătorului!
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.