Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Nu știu câți dintre voi au fost la o Cupă Mondială până acum, însă la competițiile de XCO a existat uneori un antemergător. Spre exemplu, la Cupa Mondială de XCO de la Albstadt, antemergătorul era o motocicletă KTM, electrică. Pe de altă parte, la competițiile de mașini, există mereu un safety car. Iar cei de la Mondraker, în parteneriat cu UCI, vor să implementeze o chestiune similară pentru Cupa Mondială și Campionatele Mondiale de Downhill: o bicicletă pe care să coboare un delegat tehnic al UCI (Jorge Garcia în cazul de față) și care să se asigure că traseul este în regulă înainte ca participanții să coboare.
Propunerea a pornit de la UCI, iar apoi s-au dus cu ea direct la Mondraker care au fost de acord să contribuie în acest sens. Apoi s-au pus pe treabă, au luat un Summum pe care l-au făcut cât mai vizibil cu putiință, similar vehiculelor de salvare, precum elicoptere, bărci etc., cu niște nuanțe ușor modificate dar puternice acolo unde s-a considerat că este necesar. Au menționat sub downtube și marcajul Safety Check, iar bicicleta în varianta finală arată minunat.
Cât despre construcția bicicletei, aceasta are un cadru din aluminiu 6061, cu clasicul sistem de suspensie ZERO și Forward Geometry, iar la nivel de componente, s-a optat evident pentru un Rock Shox Boxxer Ultimate, un amortiztor Fox DHX2 Factory Kashima, o transmisie Shimano Saint și roți e*thirteen LG1 Carbon cu anvelope Maxxis Assegai.
Vom putea vedea bicicleta aceasta în acțiune pe 24 Martie, la prima etapă de la Lourdes, din Franța.
via Mondraker
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.