Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Am auzit de biciclete dotate cu lanț, cu o curea de transmisie sau cu cardan, responsabile pentru a angrena roata de spate și pentru a o pune în mișcare. În cazul Mando Footloose lucrurile stau ușor diferit și am avut ocazia să văd despre ce este vorba în cadrul Eurobike-ului de anul acesta. Trecând rapid peste bla-bla-ul clasic de marketing, discurs rostit chiar de proiectantul bicicletei, pot spune că forma acesteia este ușor futuristă, iar lipsa unui lanț sau unei curele de transmisie îi oferă o imagine aparte.
Cum tot ce-i nou și inovează necesită atenție pe măsură, voi enumera câteva din caracteristicile noului concept. Lipsa unui lanț n-o face diferită de alte biciclete, iar în plus, nu afectează nicicum angrenarea roții de spate. Practic, în momentul când pedalezi, generezi curent electric care pune roata de spate în mișcare. Acumulatorii integrați în cadru se încarcă de asemenea atunci când pedalezi, dar alternativ, poți conecta bicicleta la o sursă de energie. Un fel de perpetuum mobile în versiune beta. Mai mult, dacă nu vrei să pedalezi, poți accelera direct de pe ghidon.
Vitezele se schimbă automat în funcție de cadență, dar poți trece și pe modul manual. Este dotată de asemenea și cu un display pe care primești toate informațiile esențiale despre tura ta. Acesta are și rol de antifurt, practic în momentul când îl detașezi, imobilizezi bicicleta.
Mando Footloose este pliabilă, atinge o viteză maximă de 25 de km/h, care un cadru din aluminiu și o furcă din carbon, cântărește 21.7 kg și probabil va fi scumpă. Dar cu toate acestea, este îndesată cu atât de multe invoații, încât prețul va fi irelevant pentru foarte mulți cumpărători. Noua fiță este aici!
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.