Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
E ceva obișnuit ca o companie să lanseze câteva produse de colecție cu ocazia unor aniversări mai „rotunde” ca număr, dar, în ciuda lipsei elementului-surpriză, lucrurile apărute în acest fel au darul de a impresiona. Koga nu se abate de la această regulă și, acum că produce biciclete de patru decenii, lansează un model aniversar, deosebit de restul gamei, sub forma Kimera Road Pro.
Modelul Kimera în sine are ani buni de prezență în gama Koga și diverse versiuni pentru șosea, dar și pentru velodrom. Varianta care va fi disponibilă în 40 de exemplare păstrează numai numele și, în mare parte, forma, dar va fi construită dintr-un carbon superior și echipată integral cu setul electronic Shimano Dura-Ace Di2, un salt consistent față de ceea ce se poate găsi ca variantă stock, având ca echipare de top Shimano Ultegra. Și roțile vor diferi, olandezii de la Koga preferând să doteze bicicleta cu o pereche construită de ei, care numără printre trăsături jante cu profil de 30mm pentru anvelope și late de 23mm, dar și butuci cu corp din titan.
Cu o greutate de 6,6 kilograme, Koga cu greu dă peste cap vreun clasament în această privință, dar cu siguranță producătorul s-a axat pe detalii, lucru care este clar privind diferite puncte ale cadrului. Cablurile pătrund elegant în cadru, iar capul stilizat al himerei se năpustește asupra șoselei (și poate asupra adversarilor), dând o tentă de agresivitate rafinată, cu atât mai mult cu cât această impresie este hrănită și de tonurile închise mate, specifice aspectului stealth. Și, după cum probabil ați bănuit până acum, când e vorba despre o ediție limitată, prețul atinge valori aproape nelimitate, care în cazul Koga Kimera Pro graviteză undeva pe la 8.000 de euro.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.