Acum citesti
UCI deschisă pentru discuţii privind limitarea greutăţii oficiale a bicicletelor

Grupul de Lucru asupra Aerodinamicii şi Limitării Greutăţii a fost înfiinţat ca parte a Comitetului Bicicletei al Federaţiei Mondiale a Industriei Materialelor Sportive (World Federation Sporting Goods Industry (WFSGI)). Noul grup de lucru are de gând să pună în discuţie regulile impuse de UCI privind greutatea minimă de 6,8 kg pe care trebuie să o aibă o cursieră de concurs şi regula 3:1 privind aerodinamica dacă acestea trebuie să participe într-o cursă oficială.

limita greutate 6.8 regula aero 3-1 UCIGrupul de lucru s-a întâlnit pentru prima dată luna trecută la Eurobike. Această dorinţă de modificare a regulamentului are de a face cu progresul tehnologic care a avut loc din anul 2000 încoace, anul în care UCI a emis această regulă a greutăţii minime.

Tehnologia a avansat

Tehnologia fabricaţiei cadrelor din carbon a avansat semnificativ în ultimii 15 ani. Grupul de lucru consideră că a venit vremea ca UCI să adapteze regulamentul. În plus grupul de lucru consideră că această regulă nu-şi mai are rostul de vreme ce în 2000 când a fost introdusă ţinea practic de siguranţa cadrelor. Mai mult, de multe ori cursierele sunt îngreunate artificial pentru a fi conforme cu regulamentul UCI trecându-se astfel peste elementul de siguranţă.

Schimbarea regulii 3:1

Noul grup de lucru doreşte să mai facă şi alte modificări în regulamentul UCI, în special privind regula 3:1 care spune că toate părţile cadrului unei biciclete aprobate UCI trebuie să fie de cel mult 3 ori mai adânci decât partea care despică aerul. Datorită acestei reguli bicicletele de şosea „normale” nu pot fi complet aerodinamice.

Faţă de aceste doleanţe UCI spune că este deschisă pentru discuţii.

Cu ceva vreme în urma un alt grup de lucru a adus în discuţie problema cursierelor cu frâne pe disc. Rezultatul a fost unul pozitiv. Vara aceasta au avut loc primele curse la care au participat biciclete aprobate de UCI echipate cu frâne pe disc. Pentru 2016 curse de World Tour precum Turul Franţei, Italiei şi Spaniei vor permite participarea cursierelor echipate cu frâne pe disc.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven + 5 =