Acum citesti
Lagar FASTEN ar putea revoluționa instalarea roților pe bicicletă!

Cu toții știm cât de dificil poate fi, uneori, să instalezi în bicicletă roata spate. Chiar dacă potrivești corect lanțul și pinioanele, câteodată roata pur și simplu nu vrea să intre. Apoi, la cursiere, odată cu introducerea frânelor pe disc, instalarea a devenit și mai dificilă, mai ales atunci când ești într-un concurs și te grăbești.

Însă Jean-Paul Lagar a venit cu o idee pe cât de simplă pe-atât de genială, încât te întrebi cum de nu există deja pe piață de zeci de ani. Ce-ar fi dacă pinioanele și discul frânei ar rămâne pe bicicletă, instalate, în timp ce doar roata se schimbă? Sistemul Lagar FASTEN exact asta face, îți permite să schimbi roata spate șocant de ușor și rapid. Și nu doar asta, ci face ca roțile față și spate și fie chiar interschimbabile.

În cadrul de bicicletă proiectat de Jean-Paul Lagar, pinioanele, care sunt standard, împreună cu schimbătorul de viteze și lanțul, care tot standard sunt, rămân fixate pe bicicletă, chiar și când roata este dată jos, transmisia rămânând, în continuare, complet funcțională. Pe partea cealaltă, și discul frânei rămâne fixat în cadru.

Trucul este simplu, practic rulmenții, care erau înainte în butuc, sunt acum poziționați în cadru, mai precis în dropout-uri. Sistemul de detașare al roții este dezarmant de simplu, însă vine totuși cu trei dezavantaje:

Cel mai mare ține de cadrul bicicletei care, in zona dropout-urilor, trebuie să fie complet diferit față de standardul de azi. Practic, rulmenții din butuc sunt mutați în cadru, în dropout-uri. Așadar nu mai vorbim de o simplă gaură în cadru, în care filetezi axul, ci de rulmenții care trebuie să stea acolo. Totuși, dacă te gândești puțin, modificarea nu ar fi așa mare, iar industria ar putea-o adopta repede. Până la urmă, cadrele bicicletelor se modifică foarte des, cu fiecare inovație adusă de fiecare brand în parte.

Al 2lea dezavantaj este că butucii sunt și ei, complet diferiți față de standardul de azi. Așadar, pentru a funcționa cu noul sistem, industria va trebui să-i schimbe și pe ei.

Al 3lea dezavantaj este mai subtil și ține de rigiditatea roții, care ar putea fi mai mică. După cum vedem în imagini, la noul butuc Lagar distanța dintre marginile spițelor este mai scurtă decât ce avem acum, asta însemnând că unghiul spițelor față de butuc devine mai mare. Este invers față de principiul Boost care e la modă acum, adică butuci cât mai lați, pentru rigiditate cât mai mare a roții.

Cu toate acestea, nu putem să nu vedem avantajele noului sistem, mai ales în lumea concursurilor de șosea, pentru că, momentan, sistemul Lagar FASTEN este gândit doar pentru cursiere. Pe de altă parte, tot conceptul este, pentru moment, un prototip și nu este disponibil pentru vânzare. Rămâne să vedem dacă industria va găsi acest sistem interesant și dacă îl va adopta.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eight − 6 =