Acum citesti
Hed a dat voie celor de la Specialized să folosească proiectele lor de roți aero

2015-HED-Jet-Black-Ardennes-road-bike-wheels01-600x399Celebrul producător de roți aero Hed Cycling și Specialized au încheiat o înțelegere prin care Specialized va putea folosi patentul jantelor aerodinamice de la Hed. Ambele companii vor face schimb de experiență și expertiză tehnică.

Patentul Hed descrie ideea de Tangent Angle (unghi tangent), o linie trasă între marginea anvelopei și cel mai lat punct de pe marginea jantei. Acesta dă valoarea unghiului sub care curentul lateral de aer se desprinde de pe partea jantei opusă vântului.

hed-cycling-aerodynamic-wheels-patent-drawing-1-600x544Stinger line, în special versiunea Stinger 6 care a fost dezvoltată cu echipa Team Highroad, este locul unde începe forma mai lată a jantei. Acest patent a fost depus în 2009 și aprobat doar în 2014. Patentul definește o serie de unghiuri tangente.

În mod special, patentul precizează că unghiul sub care pleacă curentul de aer este cu atât mai mic cu cât unghiul tangent este mai mare. Practic, patentul descrie cum se poate fabrica o jantă cu unghiuri ideale de degajare a curenților de aer pentru o combinație anume de jantă și anvelopă.

hed-cycling-aerodynamic-wheels-patent-drawing-2-600x419Problema este că aproape orice jantă profilată și lată ar putea să fie încadrată sub patentul celor de la Hed, care descrie legătura dintre jantă și anvelopă, nu un profil anume de jantă. Este clar că mulți producători de jante aerodinamice ar putea să folosească un design identic cu acest patent. Cei de la Hed au comunicat că speră ca și alți producători de roți care ar putea avea nevoie de o licență să urmeze exemplul celor de la Specialized și să încheie o înțelegere cu ei. Mai există și un alt patent despre proiectarea jantelor toroidale pe care și Zipp și probabil alți producători le folosesc.

Sursa: bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seven − four =