Acum citesti
Concepte: Nxxt Ultra Adventure Bike

În toate domeniile industriei, conceptele futuriste încearcă să ghicească evoluția în viitor a produselor, iar ciclismul nu face excepție, existând multe idei de biciclete futuriste, unele construite în realitate, altele doar imaginate pe calculator. Din ultima categorie face parte acest adventure bike cu aspect interesant imaginat de Konstantin Hinkel. Cadrul este confecționat din graphene și oferă o suspensie softtail de 30 mm iar transmisia e 4×6.

Evident, bicicleta e departe de a fi o realitate, ea folosind componente care încă nici nu au fost inventate, dar e interesant și ar putea să aibă elemente care se vor regăsi în viitor pe bicicletele noastre.

Cadrul și furca sunt confecționate din structură de graphene ce permite forme aerodinamice și o greutate foarte mică. Materialul oferă și joncțiuni foarte rigide dar poate încorpora și zone flexibile unde e nevoie, cum ar fi în stay-uri. Seatstay-urile super late și subțiri sunt proiectate pentru a asigura rigiditatea laterală dar în același timp pentru a absorbi obstacolele.

Lucrurile devin însă mai nerealiste, materialul cadrului transformându-se într-un elastomer bazat pe proteine la interfața dintre seat tube și seatstay-uri, ceea ce în teorie ar permite un flex vertical de 30 mm oferind confort și tracțiune pe suprafețe denivelate.

Ultra, concepută pentru curse de mai multe zile în autonomie, integrează în top tube un sistem de hidratare cu un mic pai ce iese în apropierea capetelor aerobar-ului, lucru ce lasă triunghiul principal al cadrului liber pentru bagaje.

Cu o combinație între un ghidon Northroad și bare aero, bicicleta este optimizată pentru distanțe lungi. Ghidonul curbat în spate și în jos oferă multe poziții pentru mâini, mai ales dacă se folosește și o tijă dropper. Lungimea pipei nu se cunoaște, dar adăugând la ea curbura ghidonului rezultă o lungime echivalentă a pipei de 15 mm.

Ultra propune schimbătoare electronice și frâne hidraulice cu un concept total nou: frânele sunt wireless ca schimbătoarele, dar manetele au un mic piston cu lichid în interior pentru a mima senzația frânelor clasice la apăsare. Etrierii sunt integrați în cadru pentru o aerodinamică superioară iar discurile sunt dintr-o bucată, ventilate.

Schimbarea vitezelor se face de la o manetă unică iar la alegere se poate folosi schimbarea automată în funcție de cadență.

Furca inversată folosește elemente de amortizare înlocuibile pentru a regla fin cursa și comportamentul. Suspensiile vor fi fabricate exact pe mărimea și la cererea clientului. Compresia se face pe un ”cartilaj” fornat din nanoparticule proteice.

Ultra e propulsată de o transmisie 4×6 cu două cutii de viteze interne conectate la o curea de transmisie Gates. Acest lucru permite o gamă largă de trepte iar bicicleta are greutatea concentrată în centru. Sistemul are nevoie de deraioare electronice și se anunță a fi un sistem complet închis, fără nevoie de mentenanță.

Roțile Ultra folosesc o tehnologie imaginară ”one-spoke” ce permite tensiune egală în jurul roții. Spițele vor fi confecționate din Dyneema cu graphene și fibre de aramidă.

Jantele sunt foarte late iar anvelopele folosesc un sistem tubeless cu cameră mică centrală, tip core. Atât doar că la această bicicletă camera e plină cu o soluție ceramică de densitate mică ce își mărește densitatea la vibrații, reglând practic automat presiunea din roți.

Tija dropper are trei poziții și e acționată de un cartuș CO2. La fel cu frânele și transmisiea, înălțimea tijei va fi controlată electronic. Butoanele de control se pot regla să funcționeze după preferința proprietarului. Configurația standard presupune folosirea butonului de la aerobar și ambele manete de frână pentru a controla înălțimea șeii.

Cam acesta e conceptul, e greu să spunem ce va deveni realitate și ce nu, dar fără viziune schimbările vin mult mai greu așa că e de preferat să ne așteptăm la lucruri deosebite în viitor!

Sursa: bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

13 − three =