Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Materialele din industria bicicletei au venit mereu din lumea aviaţiei. Fibrele de carbon, titanul sau aluminiul, materiale uşoare şi rezistente, au fost folosite iniţial în aviaţie şi au ajuns apoi şi în lumea bicicletelor.
Foarte multe astfel de materiale, după ce au fost dezvoltate de companii private sau de instituţii militare, ajung şi în lumea bicicletelor de top şi, apoi, la cele de masă. Acest nou material de la Boeing, Microlattice, are potenţialul de a fi viitorul cadrelor şi componentelor de bicicletă. Bineînţeles, va mai trece multă vreme, materialul nefiind încă folosit încă nici în aviaţie, cel puţin nu public, dar subiectul este interesant.
După cum se poate vedea în film, Microlattice poate fi produs să fie în acelaşi timp foarte rezistent şi foate uşor, ba chiar şi flexibil, asemănător cu proprietăţile pentru care iubim carbonul. Ar fi o posibilitate ca în viitor bicicletele să nu mai folosească tuburi pentru cadru, ci bare pline create de exemplu din Microlattice cu o greutate, rigiditate şi amortizare a vibraţiilor incredibilă. Viitorul oricum este greu de intuit…
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.