Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
BikeYoke avea deja în ofertă tije de șa dropper, însă acum vine pe piață cu un nou model, wireless de data asta, Revive Wireless. Partea bună la această tijă este că partea hidraulică este aceeași cu cea folosită la tijele normale dropper, asta însemnând că fiabilitatea rămâne la fel de bună. Diferit este doar faptul că acum avem integrat în tija de șa un actuator plus niște electronice și bateria.
Tija de șa Revive Wireless comunică cu telecomanda prin protocolul Bluetooth LE, asta însemnând că poți regla viteza de revenire a șeii folosind aplicația dedicată de pe telefon. Însă pentru a folosi tija de șa nu ai nevoie de app. Telecomanda și tija de șa sunt echipate cu două led-uri, care indică nivelul bateriilor.
Tija de șa și telecomanda dispun de baterii interne li-ion despre care producătorul spune că vor funcționa mai multe luni înainte să aibă nevoie de reîncărcare, care se face prin USB-C. Pentru a reîncărca bateria tijei de șa aceasta trebuie scoasă din cadru, portul de încărcare fiind dedesubt. Producătorul spune că operația asta este oricum recomandată, scoaterea periodică a tijei de șa din cadru, pentru că aceasta nu se va mai bloca.
BikeYoke spune că noua tijă de șa wireless este chiar mai ușoară decât modelul clasic. Ideea este că varianta wireless este puțin mai grea însă telecomanda este mai ușoară decât maneta mecanică. Noua tija de șa BikeYoke Revive Wireless este mai lungă cu 1 cm decât varianta clasica, iar asta din cauza actuatorului intern care acționează valva hidraulică.
Telecomanda standard este extrem de mică, ocupând foarte puțin loc pe ghidon. Este nevoie de foarte puțină forță pentru apăsarea butonului. Ulterior va exista o telecomandă și mai mică, dar care va avea baterie externă, instalabilă în interiorul ghidonului, la ghidoanele care permit ghidare internă a cablurilor.
Noua tijă de șa electronica BikeYoke Revive Wireless este programată să fie lansată pe piață anul viitor, în 2024. De asemenea nici prețul nu a fost încă stabilit, dar producătorul lasă de înțeles că va fi sigur mai mic decât tija de șa wireless SRAM AXS și, probabil, cam cu jumătate mai mult decât varianta ne-electronică a actualei tije de șa BikeYoke. Dimensiunile disponibile pentru diametru sunt cele uzuale, 30,9 & 31,6 mm cu opțiuni pentru cursă de la 125 mm la 213 mm.
Sursa Bikerumor.com
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.