Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Atacurile rebelilor Houthi din Marea Roșie au dus la schimbarea rutelor comerciale, lungirea termenelor de livrare și creșterea preturilor. Companiile maritime își rerutează acum vapoarele ocolind Capul Bunei Speranțe, din sudul Africii, în loc să mai treacă prin Marea Roșie și Canalul Suez. Astfel, drumul bunurilor transportate din Asia spre Europa, biciclete inclusiv, se lungește semnificativ, crescând de la 11.110 km la 22.220 km, timpul crescând și el de la 15 zile până la 29 zile.
Din cauza acestei situații costul de transport al unui container de 12,2 m a crescut de la 1.000 euro, cât era la începutul lui decembrie 2023, la aproape 3.300 euro pentru un drum de la Shanghai la Rotterdam. Evident, toate aceste creșteri de preț le vom regăsi în prețurile bicicletelor noi și nu numai. Chiar și așa însă, costul nu mai este atât de mare față de cât a fost în timpul pandemiei, în 2021, când prețurile ajunseseră și la 15.474 euro pentru un container de 12,2 m.
(sursa Bike-eu.com)
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.