Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Roțile de cursieră din aluminiu cu o greutate în jur de 1400 g sunt o alegere foarte populară pentru cicliștii ce doresc în același timp performanță, greutate redusă dar și un preț mai puțin exorbitant decât cel al modelelor de carbon. Astfel, MAVIC Ksyrium SL sunt unele dintre cele mai populare roți de la noi.
Redactorii site-ului Bikerumor.com au întâlnit prin Alpi un ciclist de la DT Swiss care folosea un set de roți de test noi, pentru șosea, cu frânare pe jantă. Primul lucru care se observă este aparenta lipsă a clasicei suprafețe de frânare, dar se pare că este vorba despe un nou tratament de suprafață a materialului denumit OXiC ce oferă frânare și rezistență superioare.
Se pare că este vorba de un tratament ceramic inovator care se aplică pe toată janta, dar după ce suprafața de frânare a fost deja preformată, probabil la o mașină CNC. Rezultatul este acest tratament de suprafață negru cu aspect deosebit care oferă aceiași performanță la frânare ca modelele cu tratament ceramic, dar cu o durabilitate mult îmbunătățită. Pare a fi ceva similar tratamentului Exalith de la MAVIC, dar tehnologia se pare că e diferită.
La frânare pe uscat pe pante destul de abrupte roțile par să ofere un control foarte bun la frânare fără să se audă zgomote, ceea ce nu era cazul de exemplu la Exalith.
Aparent tratamentul este aplicat întregii roți, inclusiv butucilor Dicut și spițelor aerodinamice din oțel. Este interesant faptul că tratamentul este aplicat pe mai multe tipuri de suprafețe diferite, lucru imposibil la tratamentele clasice de anodizare. Cine știe, poate tratamentul acesta OXiC poate aplicat și pe materiale nemetalice!
Deocamdată nu există nicio informație oficială despre aceste noutăți, dar sunt așteptate în toamnă la Eurobike. Momentan roțile par să semene ca formă cu modelul curent RR21 Dicut care cântăresc 1415 g. Probabil acest set va avea o greutate în jur de 1400 g, după cum spune și numele. Mai mult ca sigur aceste roți vor fi o opțiune foarte bună pentru cei ce vor niște roți cu frânare pe jantă, tubeless ready, polivalente și la un preț nu foarte exorbitant, probabil sub 1000 euro setul.
Sursa: bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.