Acum citesti
Ghost Riot revine în 2021 cu 3 versiuni: Enduro, All-Mountain și Trail

Ghost a readus denumirea populară Riot sub care regăsim acum o familie de MTB-uri noi full suspension din aluminiu, complet noi pentru 2021, cu 3 variante distincte pentru a acoperi taote cele trei discipline de MTB gravitațional: Enduro, All Mountain și Trail. Toate împart aceiași suspensie nouă TractionLink, cu cursa spate între 140-160 mm și cu o geometrie nouă progresivă care să poată să facă față la orice fel de trasee agresive offroad.

Cele trei noi modele Ghost Riot 2021 folosesc cadre din aluminiu hidroformat, cu forme specifice și cu noua suspensie cu patru brațe scurte și pivot virtual. Ultima versiune de Riot care a existat a fost un model din carbon cu suspensie Horst-link, dar aceste noi biciclete se încadrează în gama de preț mai accesibilă și sunt dedicate utilizării mai agresive.

Noua suspensie Ghost a fost denumită TractionLink și prioritizează o mișcare suplă a roții spate și tracțiunea excelentă, profitând de rigiditatea mărită a triughiului spate sudat dintr-o bucată, ce se rotește pe o basculă și pe brațe de suspensie din aluminiu forjat. Ghost spune că axul suspensiei are o mișcare perfect verticală, iar asta îi dă tracțiunea excelentă, fără a sacrifica din eficiența la pedalat cât timp se stă în șa.

Fiecare dintre cele trei modele diferite Riot primește o cursă specifică a roții spate: 160 mm pentru enduro, 150 mm pentru all-mountain și 140 mm pentru trail. Dar de fapt sunt doar două cadre diferite. Modelele EN și AM împart același cadru, dar cu amortizor și furcă cu curse mai scurte pe modelul de all-mountain. Versiunea Trail primește un cadru diferit.

Geometria e destul de lungă pe toate trei platformele, versiunile EN și AM având unghiul furcii de 64 de grade iar cea de Trail de 66 de grade, reach-ul și distanța dintre roți fiind mari la toate mărimile, pentru stabilitate la viteză mare și pe trasee tehnice. La celălalt capăt, tija de șa e destul de verticală, cu un unghi de 77 de grade la toate modelele pentru mutarea în față a centrului de greutate și eficiența cățărării.

Ghost a denumit noua geometrie modernă și agresivă de trail SuperFit, scopul ei fiind de a se potrivi la un număr cât mai mare de cicliști cu cele 4 mărimi între S-XL oferite pe toate trei platformele. Mărimile nu sunt împărțite egal ca dimensiuni ci sunt gândite mai mult pe baza dorințelor riderilor. Bicicletele mici primesc doar roți de 27.5 dar oferă aceleași caracteristici de funcționare pentru riderii mai scunzi.

Unul dintre cele mai interesante detalii este tija dropper complet integrată Eightpins, cu o manetă de comandă ce e înghesuită perfect între grip și maneta de frână. Aceasta vine doar în variantele cele două de top EN și în cea de top Trail. Toate modelele au însă tije dropper cu diametrul de 34.9 mm, chiar și cele ce nu includ sistemul specific de montare cu 8 pini de la baza seat tube-ului.

În afară de diferența de cursă a suspensiei dintre cele 3 platforme de cadru de aluminiu, noile Ghost Riot împart cea mai mare parte a tehnologiei folosite. În față, o protecție acoperă downtube-ul pe toată lungimea și ascunde rutarea semi-integrată. În spate, protecțiile de chainstay din termoplastic elimină zgomotele produse de lanț dar sunt prinse cu bride de plastic…

Triunghiul față include la toate modelele un set de prinderi de bidon, chiar și la cele cu amortizor cu piggyback, Ghost sugerând folosirea bidoanelor și prinderilor Fidlock. Cadrul este compatibil doar cu transmisii 1x, are prindere ISCG05, monobloc filetat, ureche de schimbător UDH și ax Boost X12.

Prinderea de etrier dintr-o singură piesă Disconnect permite montarea etrierilor Post Mount pentru disc de 160, 180 sau 200/203 mm fără să fie nevoie de alt adaptor, oferind rigiditate, greutate redusă și aspect simplu a zonei din spate.

Pivoții suspensiei folosesc aceiași rulmenți etanși pentru simplitate și service ușor iar toate bicicletele au prindere de amortizor metric trunnion de lungime și cursă ce pot să difere. Modelele ENduro și cel de top de Trail primesc amortizoare cu arc, dar pot funcționa și cu modele pe aer.

Toate bicicletele folosesc o singură mărime de roată, dar sunt gata să fie folosite în stil MX mullet, cu roată mai mică pe spate. Spațiul pentru anvelope e generos, limitele maxime fiind de 29×2.6 sau 27.5×2.8, cel puțin pentru modelele enduro și all-mountain.

Noile Ghost Riot sunt disponibile în trei variante diferite de echipare, în trei variante de funcționare.

Echiparea de top Full Party e oferită doar în versiunile EN și Trail, folosind frâne și suspensii Formula de culoare purpurie.

Cadrul de enduro cu cursa spate de 160 mm primește furci de 170 mm, fiind disponibile trei variante de echipare Riot EN. La 3500 Euro varianta de top Riot EN Full Party e echipată cu furcă Selva S și amortizor Mod cu arc, frâne cu 4 pistoane Formula cura, dropper Eightpins, transmisie XT/SLX și roți Syntace V30.

Modelul Riot EN Universal costă 3000 Euro și e echipat cu furcă Marzocchi Bomber Z1, amortizor Fox Van și transmisie XT/SLX.

Modelul cel mai ieftin Riot EN Essential costă 2500 Euro și are suspensie RockShox Yari RC/Super Deluxe Coil Select R și transmisie SRAM GX Eagle.

Modelul de all-mountain are cursa spate de 150 mm și primește furci de 160 mm în două versiuni Riot AM, cea Full Party lipsind. Modelul Riot AM Universal costă 3000 Euro și vine cu suspensie RockShox Lyrik Select+/Super Deluxe Select+ și transmisie GX Eagle.

Riot AM Essential costă 2500 Euro și folosește furcă Fox 36 Float Rhytm, amortizor Float DPX2 Performance și transmisie XT/SLX.

Modelul de trail are cursa spate de 140 mm și furci tot de 140 mm, fiind disponibil tot în două variante. Aici însă există versiunea Riot Trail Full Party la 3500 Euro cu suspensie cu furcă Selva S și amortizor Mod pe arc, frâne Cura cu 4 pistoane, tijă dropper Eightpins, transmisie XT/SLX și roți Syntace V30.

Nu există model de mijloc, dar există varianta ieftină Riot Trail Essential la 2500 Euro care vine cu suspensie Fox Float și transmisie Deore/SLX/XT.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eleven + fifteen =