Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Marca special concepută de către cei de la Campagnolo pentru a produce roți, Fulcrum, începe să devină un jucător și mai important în acest segment și, în ciuda unui număr deja important de modele performante, a mai adăugat recent unul gamei sale. De curând, Racing Zero, cel mai bun set al lor de roți din aluminiu a fost înzestrat cu jante integrale din carbon, devenind Racing Zero Carbon.
Dacă versiunea de aluminiu are jante cu profile de 26, respectiv 30mm, Racing Zero Carbon va cuprinde două jante cu profil de 30mm, realizate în totalitate din carbon, unidirecțional pentru corpul jantei și împletit 3K pentru suprafața de frânare. Diferențe se vor putea regăsi și în modul de prindere a niplurilor pentru spițe, căci acestea vor fi introduse în locul lor, după care se vor turna straturile de carbon aferente suprafeței care unește pereții laterali ai jantei. Practic, neavând găuri care să permită scoaterea sau înlocuirea niplurilor, va trebui să speri că acestea nu se vor deteriora sau că măcar Fulcrum are un service bun.
Totuși, chiar dacă lipsesc acele orificii, producătorul nu precizează nimic privind compatibilitatea roților cu sistemele tubeless, deci va trebui să te mulțumești cu cele două opțiuni bifate deja, aceea pentru baieuri și cea pentru anvelope convenționale. Numărul de spițe, dar și dispunerea lor este similară cu cea pentru versiunea de aluminiu, adică 16 pentru roata de față și 21 pentru cea de spate (14 pe partea cu pinioanele, 7 pe cealaltă), în timp ce corpul butucului e realizat din carbon, având flanșele din aluminiu. Dacă setul Racing Zero din aluminiu cântărea 1.435 de grame în varianta pentru anvelope și 1.430 în cea pentru baieuri, Racing Zero Carbon coboară ștacheta la 1.358gr., respectiv 1.268 gr.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.