Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
În ton cu ambițiile de marcă de top, cei de la Focus ies la rampă cu noul vârf de gamă în materie de cursiere, Izalco Max. Principala noutate și cea mai consistentă în același timp este economia de grame pe care au reușit-o, cadrul cântărind acum 725 de grame pentru mărimea M.
Carbonul folosit de producătorul german este principalul responsabil pentru saltul produs, fibrele fiind așezate într-un mod mai eficient, în același timp și diametrul țevilor fiind redus. Cei de la Focus afirmă că noua dispunere a fibrelor nu afectează rigiditatea, care se menține la același nivel ca a generației anterioare a modelului Izalco, însă pentru triunghiul posterior a apelat la o formă simplă, dreaptă a țevilor.
Printre alte artificii se numără și urechile cadrului și a furcii, goale pe dinăuntru, dar și secțiunea head tube-ului, numită acum Boost Box pentru că are forma unei cutii, care își aduce contribuția în menținerea rigidității.
Un lucru care denotă o elaborare mai precisă a noului model este tehnologia SSPS (Stable Stiffness Per Size) care presupune utilizarea unor țevi de dimensiuni diferite pentru fiecare mărime, astfel încât caracteristicile să fie constante indiferent dacă vorbim de un cadru de 48cm sau de unul de 61cm. Implicit, și greutatea variază, cadrul de cea mai mică mărime cântărind 650 de grame, în timp ce cel mai mare ajunge la 825 de grame.
Modelul de top din gama Izalco Max este Izalco Max 0.0 care este echipat cu setul SRAM Red 11, roți DT Swiss RRC de carbon și frâne tot din carbon THM Fibula. Cursiera de 5,4 kilograme (mărimea 54) va avea un preț pe măsura performanțelor, de 8.999 euro.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.