Acum citesti
Făcută pentru fugă: noua Merida Scultura 9000

Odată cu intrarea în circuitul WorldTour, presiunea asupra echipei de cercetare-dezvoltare de la Merida a crescut, nu doar pretențiile ciclismului de elită cerând a fi mulțumite, ci și o mulțime de ochi privind evoluția noilor veniți. Inginerii germani au demonstrat că se pot descurca și, după câteva reușite notabile ca Reacto Team sau cursiera de anduranță Ride, a venit rândul să ducă modelul Scultura la noi înălțimi, ceea ce se poate spune că le-a cam ieșit.

New Scultura 9000 full 01

Egal în importanță cu tehnologia incorporată în bicicletă, despre care vorbim ceva mai jos, a fost cadrul festiv al prezentării, cu două zile înainte de startul Turului Italiei, pe fâșia numită Liguria. Probabil atmosfera a adus plusul necesar mărcii, pentru că pe lângă performanțe de vârf, o cursieră de excepție trebuie să aibă și un caracter pe măsură. Nu putem neglija faptul că în momentul de față, majoritatea jucătorilor importanți au atins aproximativ același nivel de performanță cu produsele lor, prin urmare, aura din jurul bicicletelor și povestea care a dus la realizarea lor cântărește tot mai mult. Notabil ar mai fi că în iureșul rechemărilor în service care s-a răspândit recent, Merida a evitat orice astfel de problemă de-a lungul anilor, deci munca constantă depusă de Jurgen Falke și oamenii săi a condus la un rezultat lesne de numit „creația unor meșteri”.

Merida Scultura 9000 cu siguranță întruchipează modelul de cursieră, dacă nu de bicicletă în general, cu care producătorul s-a autodepășit. În contextul actual al industriei de biciclete e tot mai greu să vorbești despre o inovație autentică, însă instrumentarul pe care producătorii îl au la dispoziție permite diferite permutări cu diferitele tehnologii astfel încât ceea ce rezultă să fie cu adevărat de vârf. În traducere liberă, fraza anterioară înseamnă că Merida a luat toate tehnologiile folosite la cursiere sale, s-a mai inspirat puțin din realizările altora și a făurit Scultura 9000, o cursieră care nu te poate lăsa rece.

Aflată la a patra iterație, Scultura a fost perfecționată din toate punctele de vedere, tinzând să devină un model complet, potrivit pentru orice circumstanțe, cu accentul pus pe greutate redusă, rigiditate, confort, aerodinamică și manevrabilitate. De fapt, principalele plusuri aduse privesc confortul și aerodinamica, Scultura cifrând deja o greutate foarte competitivă. Pentru primul aspect, degajamentul cadrului și al furcii s-a modificat, pentru a permite anvelope de 25mm, în timp ce pe triunghiul posterior, frâna a fost mutată sub rulmentul pedalier, cele două brațe care merg spre punctul de joncțiune cu țeava verticală nefiind unite în alt punct decât respectivul. Folosința adițională a fibrelor BioFlex, aceleași ca pentru modelul de anduranță Ride, îmbunătățește absorbția șocurilor în ceea ce privește spatele bicicletei.

New Scultura detail 06

Frâna mutată sub rulmentul pedalier este o caracteristică comună nu doar pentru confort, căci lasă cele două țevi să flexeze separat, ci și pentru aerodinamică. Poate că ceea ce s-a câștigat este marginal, dar acest lucru, cuplat cu forma țevilor cadrului, indică spre un rezultat mai amplu. Și chiar această trăsătură din urmă, forma țevilor triunghiului anterior, probabil aduce cea mai mare schimbare în aspectul și forma Sculturei, căci acestea au la bază proiectul țevilor folosite pentru cursiera aero Reacto. Inginerii Merida au acționat asemeni celor de la Scott când aceștia au produs Foil, luând țevile, păstrându-le forma și decupând surplusul care nu opune rezistență din punct de vedere aerodinamic. Astfel, trunchierea respectivă a contribuit masiv la păstrarea greutății setului de cadru sub valoarea de un kilogram.

Merida a optat pentru mai multe versiuni ale acestui model. Astfel, Scultura 9000 LTD, având la bază noul cadru CF5, este cea mai ușoară iterație, cântărind 4,6 kilograme și având o echipare compusă din SRAM Red, roți Tune Skyline și componente AX Lightness, dar aici apare și o limită de greutate pentru ciclist, de 75 de kilograme, din cauza roților.

Scultura 9000 va fi versiunea standard disponibilă pentru achiziție, tot cu cadrul CF5 de 740 de grame, care cântărește 5,8 kilograme echipată cu același SRAM Red, dar roți DT Swiss Mont Chasseral de carbon pentru anvelope, a căror lățime este de 25mm, fără pedale.

scultura team

Rutierii echipei Lampre nu vor putea utiliza niciunul dintre cele două modele, dată fiind limita de greutate impusă de către UCI. Chiar dacă Merida a centrat modelul Scultura Team (foto sus) în jurul cadrului CF4, mai greu, dar mult mai rigid decât CF5, greutatea totală a bicicletei atinge 6,6 kilograme, deci tot a fost nevoie de niște greutăți suplimentare să fie adăugate. Echipa italiană se va baza pe setul Shimano Dura-Ace, diferite roți Fulcrum, precum și pe un angrenaj Rotor. Cât despre performanțele efective ale Scultura 9000, veți putea citi zilele următoare un material pe această temă. Rămâneți pe frecvență!

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

three × 3 =