Acum citesti
Factor a lansat gravel bike-ul ușor și performant din carbon LS

Noul gravel bike Factor LS este ușor și pregătit de competiții pe teren tehnic, după ce ani de zile cicliștii sponsorizați de aceștia au încercat să monteze anvelope cât mai late pe modelul aero all-road Vista. Noul gravel bike ușor din carbon preia experiența câștigată cu modelul aero, dar implementează soluții de competiție, cu spațiu suficient dar nu enorm pentru anvelope și cu puncte de prindere suficiente și geometrie sportivă.

Factor a intrat în lumea gravel ducând la limită modelul lor aero all-road. Modelul lansat acum însă nu e o bicicletă de aventură și bikepacking, ci una pură de competiție construită pentru viteză, având ca scop rigiditatea optimă și manevrabilitatea excelentă.

Noul model împrumută elemente aero moderne cum ar fi coroana furcii proiectată în prelungirea downtube-ului, toptube-ul aproape orizontal, seatstay-urile coborâte și downtube-ul alungit cu zona frontală rotunjită și cea din spate tăiată pentru a găzdui bidonul de apă. Seatstay-urile subțiri coborâte și tija de șa cu diametru redus promit să filtreze din vibrațiile ce se transmit ciclistului.

LS este proiectat dedicat competiției, cu o geometrie cel puțin la fel de agilă și abruptă ca orice alt gravel bike. În comparație cu modelul aero all-road Vista, noul LS primește aceiași înălțime joasă a ghidonului, un reach mai mare și un unghi al furcii aproape la fel de mare. Este o bicicletă concepută pentru viteză, dar Factor spune că e pregătită și de teren dificil.

Bicicleta e extrem de agilă dar și ușoară, cu o greutate de doar 950 g pentru cadrul mărime 54. Structura carbonului e proiectată pentru a oferi rigiditatea transmisiei și a direcției necesare în condiții de competiție și pe cățărările dificile și lungi.

Factor nu a uitat că bicicleta e un gravel bike ce se va găsi cu siguranță în ture lungi solitare. Noul Factor LS e compatibil doar cu roți 700c și anvelope de 40-43mm, pentru a obține maximul din comportamentul sportiv.

LS are trei seturi de prinderi pentru bidon, plus o prindere de geantă pe toptube, având loc de tot ce e nevoie pentru competițiile lungi. Toptube-ul aproape orizontal lasă loc în cadru și pentru o geantă mare.

LS are o zonă frontală destul de îngustă, cu furca din carbon cu gât conic de 1 1/8 – 1 3/8 și cu cuvete ceramice interne CeramicSpeed ascunse elegant înc adru. Greutatea redusă înseamnă locașuri din carbon pentru rulmenți și monobloc de tip Press Fit BBRight.

Gravel bike-ul are o tijă de șa circulară de 27.2 mm pentru confort, cu o prindere ascunsă în cadru. Există și prinderi ascunse pentru aripi în spatele seatstay-urilor și a brațelor furcii, pentru a putea rula în orice condiții meteo.

LS e compatibil atât cu transmisii 1x cât și 2x, mecanice sau electronice, folosind o prindere demontabilă pentru deraiorul față și rutare internă completă a cablurilor. Bicicleta e doar pentru frâne pe disc, cu ax de 12×100 și 12×142 mm și prinderi de etrier flat mount pentru discuri de 140 sau 160 mm.

Bicicleta e disponibilă într-o singură schemă d culori, cu o doză mare de carbon natural UD și cantități mici de gri și alb, pentru un aspect sportiv și discret. Noua bicicletă e construită pe succesul echipei Panaracer/Factor Gravel Team care are la activ victorii în cursele Dirty Kanza și Gravel Worlds folosind modelul anterior Vista, iar noua bicicletă va debuta în ediția de anul acesta a Dirty Kanza.

Noua bicicletă e disponibilă pentru comandă online sau de la distribuitorii Factor, cu o garanție pe viață limitată la primii proprietari. Noul Factor LS e disponibil sub formă de set cadru la prețul de 2700$, incluzând cadrul, furca și cuvetele.

Bicicletele complete sunt disponibile cu echipări premium SRAM Force eTap AXS 2x și cu roți Black Inc Thirty din carbon, ghidon cu pipă integrată Black Inc și multe componente de top, la prețul de 7000$.

Factor spune că noile biciclete LS sunt deja în drum spre distribuitori, primii proprietari urmând să le primească în maximum 2 săptămâni.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + one =