Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Nici nu a fost anunțată de multă vreme revenirea modelului Santa Cruz Heckler sub forma unui eMTB că acesta a și fost îmbunătățit, cu modele noi cu roți de 27.5 și patru modele mullet cu roată de 29 în față.
Majoritatea modelelor noi Heckler V8 sau MX folosesc acum noul motor Shimano EP8 care e mai mic, mai ușor și mai puternic decât vechiul E8000. Noul Heckler MX oferă varianta mullet și două noi scheme de culori. Toate noile modele V8 și MX au doar cadre din carbon.
Marea noutate la Heckler-ul de 27.5 este noul motor Shimano EP8. EP8 are o frânare mai mică la pedalat, e mai rezistent la căldură și la 380 g este mai ușor decât vechiul E8000. Este de asemenea mai eficient și mai puternic, cu un cuplu de 85 Nm și cu asistență mai puternică în modul Trail. Cu toate că puterea e mai mare, Shimano a făcut noul motor mai mic cu 10%, mărind garda la sol a bicicletei.
Cele mai ieftine variante Heckler R (cu roți de 27.5 sau mixte MX) nu primesc noul motor EP8 ci rămân cu vechiul Shimano E7000. Cele două modele de top includ afișajul Shimano SC-EM800, dar modelele mai ieftine primesc doar varianta SC-E7000. Toate modelele noi Heckler de 27.5 sau MX folosesc bateria Shimano de 504 Wh.
În afară de modificările pentru instalarea noului motor, nimic nu s-a schimbat la cadrul Heckler. Suspensia are aceiași cursă de 150 mm în spate împreună cu furca de 160 mm, iar Santa Cruz nu a modificat geometria variantei V8.
Chiar dacă marea parte a specificațiilor au rămas la fel, unele componente au fost schimbate de la lansarea inițială a eMTB-ului Heckler. Iată echipările complete pentru fiecare model:
Heckler CC XT- $8999 / Heckler CC X01 RSV- $10,999
Heckler CC R- $6999 / Heckler CC S- $8399
Variantele de culoare disponibile pentru Heckler sunt Yellowjacket și Blackout.
După ce Santa Cruz a acceptat în final să producă eBike-uri, acum au lăsat frâu liber și modelelor mullet cu roți diferite. În loc să creeze o basculă diferită sau să reproiecteze complet geometria cadrului, Santa Cruz a abordat altfel compatibilitatea cadrului Heckler MX cu roțile de dimensiuni diferite. Au redus cursa la ambele roți la 140 mm, ceea ce a permis se pare păstrarea geometriei cadrului și caracteristicile bicicletei foarte apropiate de cele ale Heckler-ului de 27.5.
Geometria diferă totuși puțin la modelele MX, aceasta fiind prezentată mai jos, pentru comparație cu modelul de 27.5. Ce rămâne neschimbat e triunghiul spate, cu o lungime a chainstay-urilor de 445 mm la toate mărimile. Santa Cruz spune că această dimensiune a fost aleasă pentru a face ca Heckler să fie rapid și agil pe potecile înguste.
Chiar dacă echiparea Heckler MX are aceleași opțiuni ale transmisiei ca Heckler-ul clasic, unele componente diferă, în special în ceea ce privește suspensia față și spate. Iată datele complete ale echipării modelelor MX:
Heckler CC MX XT- $8999 / Heckler CC MX X01 RSV- $10,999
Heckler CC MX R- $6999 / Heckler CC MX S- $8399
Heckler MX e disponibil în culorile Gloss Carbon sau Fog.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.