Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Canadienii de la Devinci și-au expus clar opiniile – viitorul MTB-ului de competiție sunt roțile mari. După noul Wilson 29 DH, acum Devinci au anunțat și modelul 2019 Spartan 29.
Modelul de enduro Spartan nu a primit doar roți de 29 ci a trecut și la un nou standard – Super Boost 157 mm în spate. Bicicletele 2019 vin cu cadre din carbon sau aluminiu și mai multe echipări din care se poate alege. Devinci oferă de asemenea și separat cadrele din carbon și aluminiu.
Spartan 29 folosește suspensia Split Pivot, preferată de Devinci în ultima vreme. Odată cu reproiectarea cadrului pentru a accepta roțile mai late, Devinci au îmbunătățit și dinamica suspensiei lui Spartan 29, mărind și rigiditatea laterală. Noul cadru Spartan vine atât complet din carbon cât și din aluminiu 6066 T-6 cu seatstay-uri din carbon.
Spartan 29 nu scade din cursa suspensiei în comparație cu modelul de 27.5 oferind 165 mm și spate și 170 mm în față. Amortizoarele sunt toate metrice, cu prindere trunninon iar cadrele pot accepta la cerere amortizoare cu arc.
Cealaltă schimbare mare în 2019 este spațiul pentru butucul spate Super Boost 157 mm. Devinci au decis să folosească butucul de 157 mm pentru că furcile spate mai largi pot accepta anvelope mai late și plăci mai mari, păstrând chainstay-urile scurte.
Geometria cadrului e identică la versiunea din carbon și aluminiu, fiind reglabilă în varianta Hi sau Lo. Datele sunt în tabel, dar iată cifrele cheie: unghiul tijei de șa e destul de vertical, la 76-76.5 grade, unghiul furcii are 65-65.5 grade iar chainstay-urile au fost păstrate scurte, de 432-430 mm. Reach-ul la mărimea M este de 445 sau 453 mm în funcție de cum a fost reglată suspensia.
Alte detalii includ pentru Spartan 29 un monobloc filetat ce permite spațiu pentru foi de până la 38t. Triunghiul spate acceptă anvelope până la 29×2.5. Cadrul din carbon are rutare internă completă a cablurilor, dar modelul din aluminiu o are situată extern, cu excepția celei pentru tija dropper Stealth. Toate cadrele vin cu protecții integrate pe downtube și chainstay.
Spartan 29 acceptă tije drppper, dar în funcție de mărime acestea sunt limitate la 100 mm pe mărimea S, 125 pe mărimea M și 150 mm pe mărimile L/XL. Cadrele din carbon acceptă tijă de 125 mm pe mărimea S, 150 mm pe mărimea M și 170 mm pentru XL.
Există patru echipări disponibile cu cadrele din carbon, acestea venind colorate în Roșu Matte Tectonic sau Green Gloss.
The aluminum Spartan 29’s will be offered in two build kits, and the frames come in Matte Black/Blue.
Modelele din aluminiu vin cu amortizor Super Deluxe R, cuveți FSA și cheiță de șa și tijă de șa dropper TransX. Prețul cadrului e de 2169 USD.
Cadrele din aluminiu vor fi disponibile în două versiuni de echipare, iar cadrul vine în culoarea Matte Black/Blue.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.