Acum citesti
Specialized dezvăluie noul bolid al asfaltului – S-Works Venge Vias

Ciclişti fiind suntem uşor cuceriţi de promisiunile unor piese sau biciclete mai uşoare însă pe măsură ce se atinge limita superioară în privinţa greutăţii minime a unei piese fabricanţii încep să caute alte metode de a ne face mai rapizi.

Odată cu lansarea noii cursiere S-Works Venge Vias, Specialized a ales aerodinamica drept principala metodă de câştig în faţa adversarilor. Noua Venge promite să obţină un avantaj de 120 secunde pe o distanţă de 40 km.

specialized s-works venge vias 05Din faţă noua Venge este îngustă. Profilul a fost gândit să fie cât mai subţire cu putinţă pentru a reduce frecarea cu aerul, dar fără a sacrifica din rigiditate. În acest timp rigiditatea laterală a furcii a fost ca prin minune mărită cu 30% pentru un mai bun răspuns al direcţiei. Întregul cockpit al bicicletei foloseşte componente proprii Specialized pentru a maximiza viteza, dar şi pentru a rămâne totuşi ajustabile.

specialized s-works venge vias 03Pipa dispune de un rise negativ de -17 grade pentru un profil aerodinamic optim. Acest lucru însă a însemnat imprimarea unui rise de 25 mm ghidonului pentru a menţine stack-ul în limite normale. Folosind un ansamblu din două piese (pipă şi ghidon) acesta poate fi reglat pentru o potrivire optimă. Vor fi disponibile mai multe lungimi de pipe cât şi două ghidoane diferite. Tot pentru reglaj fin există distanţiere speciale ce pot fi instalate sau nu la pipă.

specialized s-works venge vias 04Toate componentele cockpit-ului au fost create cu intenţia de a ghida toate cablurile prin interiorul cadrului. Întrucât aparent pentru Specialized nu mai este atât de important să creeze cele mai uşoare componente compania s-a concentrat acum să realizeze cele mai puternice şi mai aerodinamice frâne.

Frâna faţă este instalată în spatele furcii şi se spune că reprezintă combinaţia perfectă de aerodinamică şi putere de frânare. În loc să fie înghesuite sub rulmentul BB frânele spate au fost mutate în spatele ţevii seat tube. În acest loc există cea mai mică deviaţie a roţii în timpul sprinturilor în poziţia ridicat din şa aşadar această locaţie reduce frecarea saboţilor cu roata. Această poziţie este bună şi pentru că ascunde frâna în siajul creat de bidonul de apă.

specialized s-works venge vias 01La Turul Elveţiei Peter Sagan a pedalat pe un prototip al acestei biciclete şi a câştigat o etapă. El va concura în continuare pe noul Venge şi la Turul Franţei în timp ce colegii de echipă vor fi echipaţi cu noua bicicletă mai târziu în sezon.

specialized s-works venge vias 02În cazul în care ţi-am stârnit interesul poţi achiziţiona această bicicletă la preţul de 11.131 euro pentru varianta cu echipare Shimano Di2, un preţ aproape cât două Dacia Logan cu echipare de bază. Din păcate însă va trebui să mai aştepţi până la începutul lunii august pentru primele livrări.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − twelve =