Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Chiar dacă cursele profesioniste sunt momentan oprite, noua cursieră din carbon Giant TCR este gata de competiție. Modelul de top polivalent de la Giant a primit modificări radicale, fiind adăugate îmbunătățiri aerodinamice și ale eficienței la pedalare pe modelul TCR care era deja extrem de rapid și ușor. Interesant e că dacă multe cursiere sunt acum oferite doar cu frâne pe disc, noul Giant TCR e disponibil încă cu frâne pe jantă, chiar și în versiunea de top TCR Advanced.
TCR e deja un model cu podiumuri la activ. Greg van Avermaet a câștigat anul trecut GP Cycliste de Montreal pe un model cu grafică specială Olympic-gold.
Mai recent, unii membri ai echipei CCC Team au folosit bicicleta la Omloop Het Nieuwsblad înainte ca sezonul să fie oprit violent. Unii profesioniști preferă modelul mai rapid Propel pentru sprinturi sau modelul mai confortabil Defy, dar cu îmbunătățirile aerodinamice subtile, noul TCR a fost ales de cicliștii CCC pentru greutatea mică și calitatea generală a rulajului.
La prima vedere, noul TCR nu arată foarte diferit de modelul anterior, păstrând forma sloping compactă și tija de șa integrată în cadru pe modelul Advanced SL. Formele tuburilor par mai subțiri ca înainte, dar Giant spune că noul TCR este semnificativ mai aerodinamic ca modelul vechi, oferind în continuare cel mai bun raport rigiditate/greutate din clasă.
Câștigul aero a fost obținut prin revizuirea formelor fiecărui tub de pe noul TCR pentru a scădea rezistența, fără a adăuga niciun gram cadrului. Giant spune că au reușit totul îmbunătățind procescul de producție, de a țesătura de carbon până la tăieturile cu laser, așezare mai precisă, robotizată a straturilor. Noul proces de vopsire ThinLine pentru versiunile de top salvează 50 g față de vechiul sistem de vopsea cu 7 straturi folosit la versiunile normale.
Poate că nu arată foarte aerodinamic, dar noul TCR folosește forme modificate airfoil ale tuburilor. Giant a optat pentru secțiuni elipsoidale truncate despre care spune că produc coeficienți aerodinamici mai buni la o mare varietate de unghiuri ale curentului de aer, rezultând îmbunătățiri mai realiste la pedalatul în condiții realiste, cu viteză de rulare și vânt variabile.
E interesant că noul TCR nu folosește integrarea completă a cablurilor, păstrând porturi de rutare internă pe partea stângă a downtube-ului și pe brațul stâng al furcii. Modelele cu echipări de top primesc rutare integrată prin ghidon și pipă iar modelul Advanced SL e echipat cu transmisia SRAM eTap AXS pentru a elimina complet cablurile, dar au mai rămas chiar și aici porțiuni de furtun de frână expuse, care ar fi putut pur și simplu să fie înghesuite înăuntru.
Furca e complet redesenată, cu design acum simetric și a fost optimizată pentru a accepta anvelope mai mari, până la 32 mm la modelul cu frâne pe disc și pentru a regla fluxul de aer peste etrierul frânei, ambele lucruri aducând beneficii aerodinamice. Rutarea îmbunătățită spre noile frâne cu prindere flat mount și axurile thru de 12 mm sunt binevenite de asemenea.
Noul TCR vine în 10 dimensiuni iar geometria nu e schimbată semnificativ între ele. Unghiul furcii și offset-ul noii furci mai ușoare au rămas neschimbate, pentru a păstra comportamentul de bicicletă de podium al TCR-ului. Dar bicicleta a primit o tijă de șa ceva mai abruptă, un monobloc mai coborât pentru a compensa anvelopele mai mari, un reach mai mare și o distanță mărită între roți, pentru confort și stabilitate superioare.
Noul TCR păstrează sistemul de cuvete Giant OverDrive 2 conic de 1.5 – 1.25, monoblocul PowerCore pressfit BB86 și funcționează cu senzorii de viteză/cadență Giant Ride Sense.
Modelele de top SL au tija de șa integrată, în timp ce modelele mai ieftine primesc o tijă proprietară aero Variant.
Noul TCR vine în trei variante de cadru din carbon – TCR Advanced SL, Advanced Pro și Advanced, toate având versiuni cu frâne pe disc și pe jantă. Cu 1-4 echipări diferite pentru fiecare cadru, sunt în total 15 modele disponibile, cu prețuri între 2000$ pentru modelul de bază cu frâne pe jantă TCR Advanced 2 Pro Compact până la 11.000$ pentru modelul de top cu frâne pe disc TCR Advanced SL 0 Disc. Modelul TCR Advanced SL 1 Disc folosește același cadru de top dar are în loc de SRAM Red, powermeter și roți Cadex echipare cu Force eTap AXS și roți proprii Giant din Carbon, prețul fiind de 8100$.
Disponibilitatea noului TCR nu se cunoaște, fiind anunțată doar ca fiind cât mai curând. Bicicleta a fost recent prezentată, dar se așteaptă să ajungă în magazine doar în luna Mai.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.