Acum citesti
Cursiera Lapierre Xelius SL vine în 2022 în varianta 3, mai ușoară, mai aerodinamică și mai integrată

Cursiera de top Xelius SL de la Lapierre a primit pentru 2022 îmbunătățiri aerodinamice subtile dar importante, motiv pentru care noul model va primi un nou nume, SL3. Modificările ușoare ale geometriei, noua structură internă a cadrului, rutarea cablurilor și structura sa internă fac ca noul Lapierre Xelius SL3 să fie mai ușoară, rigidă, rapidă și aerodinamică decât modelele anterioare.

Lapierre spune că noua Xelius SL3 este în continuare cea mai versatilă cursieră din oferta lor, doar că acum e mai agresivă, mai ușoară, mai puternică și gata de competiție.

Aspectul general al noului model de top Xelius SL3 pare destul de asemănător cu cel al modelului anterior SL2, ba chiar și a modelului inițial SL din 2019, folosind aceleași linii fine și configurația unică a seatsta-urilor care trec pe lângă seattube pentru a se uni cu toptube-ul. Noua formă este însă ceva mai puțin curbată ca înainte, cu profile ale tuburilor refăcute, mai rigide.

Toptube-ul e acum mai drept. Downtube-ul e mai lat și cu unghiuri mai ascuțite iar zona șeii e micșorată, zona rulmenților pedalierului a fost mărită iar chainstay-urile asimetrice sunt mai late, pentru o transmitere mai bună a puterii. În plus, bicicleta are rutare internă completă a cablurilor, pentru un aspect cu totul elegant.

Cea mai mare îmbunătățire la SL3 vine de la noile fibre din carbon UD folosite. Noua bicicletă primește fibre mai ușoare și mai rezistente Torayca, amestecând mai multe fibre hi și very hi-mod (IM T800/HM M40J, VHM YS60 și T1000). În plus, cadrele sunt acum fabricate prin tehnologia nouă Super Light Innovation (SLI) cu elemente rigide în cadru la procesul de modelare, pentru un control mai bun al așezării fibrelor și a rășinii.

Rezultatul e o scădere totală în greutate fără a afecta rigiditatea. Dar se pare că noile cadre mai ușoare nu vor fi disponibile oricui, iar Lapierre nu e foarte clar în acest aspect.

Noul cadru ușor are o greutate raw de doar 725 g în mărimea M și versiunea Light, disponibilă doar la mărimile mici. Varianta Stiff va fi disponibilă la mărimile mari și are o greutate ce începe de la 745 g în mărimea L. Modelul cel mai ușor ”Team Layup” în variantele Light sau Stiff va fi însă disponibil doar sub formă de cadru, împreună cu o furcă de 352 g. Cumpărătorii bicicletelor complete vor primi cadrul din carbon în varianta ”Standard”, ceva mai greu, cu 845 g în mărimea M și o furcă de 392 g. Toate sunt însă cu minim 100 g mai ușoare decât generația anterioară.

Toate bicicletele au venit în ultima vreme cu îmbunătățiri aero, deci și aceasta se încadrează în trend. Mutarea cablurilor complet în interior ajută mult, dar Lapierre au încercat să îmbunătățească și formele NACA și Kamm ale tuburilor, modificând ușor forma furcii și a headtube-ului, curgerea aerului fiind ușor îmbunătățită.

Prin combinarea proiectării CFD cu testele în tunelul aerodinamic, cu accent pe coborâri mai rapide, noul Xelius SL3 e în medie cu 8.5% mai aerodinamic decât Xelius SL2 în toate unghiurile vântului (0, 10 și 20 de grade) la viteze medii de 40, 50 și 60 km/h. E anunțată o reducere de 7 W la 40 km/h, de 12 W la 50 km/h și de 22 W la 60 km/h.

Geometria noului model SL3 este destul de asemănătoare cu cea a modelului actual SL2, cu mici modificări cum ar fi seattube-ul mai abrupt și reach-ul mai mare, pentru a pune ciclistul mai în față, într-o poziție mai agresivă la viteze mari. Zona revizuită a prinderii tijei de șa face ca seattube-ul să fie mai scurt pentru toate cele cinci mărimi, de la XS la XL, însă înălțimea bicicletei nu se schimbă, datorită curburii toptube-ului de pe modelul anterior, care a devenit drept.

În afară de ajustarea minoră a geometriei, Lapierre spune că a fost optimizată și structura fibrelor de carbon pentru a oferi aceleași senzații indiferent de mărimea cadrului.

Rutarea integrală a cablurilor prin cuveții de 1.5 superiori este ceva obligatoriu azi pentru orice model nou aero de cursieră, iar Lapierre a rezolvat problema folosind un nou sistem de la Acros. Bicicleta pare să folosească sisteme de ax thru de 12 mm bolt-on cu dropout-uri SpeedRelease, deși nu se precizează acest lucru.

Bicicleta e disponibilă doar cu frâne pe disc și are prinderi de etrier flat mount pentru disc de 160 mm în față și de 140 mm în spate, rulmenți pedalier PF86, tijă rotundă clasică de 27.2 mm și spațiu pentru anvelope de 32 mm.

Noul Lapierre Xelius SL3 model 2022 este disponibil sub formă de cadru ultra-lejer sau ca bicicletă completă. Atenție însă, va rămâne disponibil și vechiul model SL2 cu echipările sale și cu prețuri cu doar 100 Euro mai mici.

Cadrul Xelius SL3 e disponbil sub formă de kit la 3300 Euro, cu structura cea mai ușoară de carbon Team Layup, în schema grafică FDJ replica sau în varianta negru/albastru/violet. Cadrul Lapierre Xelius SL3 include în kit și furca extra-ușoară, cuvetele Acros, pipa Lapierre cu prindere integrată de GPS, ghidonul Lapierre din carbon UD, tija din carbon Lapierre, axurile roților și ghidolina.

Bicicletele complete încep de la 2800 Euro pentru modelul Xelius SL3 5.0 cu transmisie mecanică 105 și roți tubeless din aluminiu Mavic/Lapierre sau 4400 Euro pentru Xelius SL3 7.0 cu noul Ultegra Di2 12 și roți din aluminiu DT Swiss.

Modelul de top Xelius SL3 9.0 costă 7400 Euro și vine cu grupul Dura-Ace Di2 12 și roți Lapierre din carbon.

Toate modelele sunt deja disponibile la distribuitori. Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

seventeen − eleven =