Acum citesti
Commencal a lansat prototipul noului Supreme DH

Echipa Commencal Factory Team a folosit o bicicletă de DH cu totul nouă la prima manșă a Cupei Mondiale de DH 2021 din Leogang. Câștigătorii locului 2 și 3, Thibauld Daprela și Amaury Pierron, au fost văzut pe un prototip Commencal Supreme ce folosește o suspensie destul de complicată cu pivot virtual ridicat.

Iată ce se știe momentan despre prototipul Supreme:

  • e mullet, adică are roată față de 29 și spate de 27.5
  • momentan are doar cadru din aluminiu
  • Commencal nu are în plan să îl producă în serie în viitorul apropiat

Se pot observa elemente finisate sumar, cu suprafețe nerafinate, care permit inginerilor Commencal să experimenteze diverse versiuni ale noii suspensii cu pivot virtual ridicat.

Din păcate nu există imagini cu partea dreaptă a bicicletei pentru a se vedea cum arată brațele suspensiei, nefiind vizibilă partea din spatele plăcii prelucrată CNC care susține întinzătorul de lanț, dar cu siguranță sunt cel puțin 3 seturi de rulmenți de pivot înghesuite acolo.

Cei trei pivoți par să fie conectați de basculă printr-o piesă prelucrată CNC care are două puncte superioare de prindere ce se pot folosi. Acestea probabil modifică puțin curba suspensiei și pemit Commencal și riderilor să experimenteze diferite configurații fără să schimbe din componentele cadrului.

Acesta nu e singurul punct unde se pot face modificări ale cadrului. Dropout-urile spate sunt alungite și foarte posibil permit reglarea lungimii chainstay-urilor. În spatele foii s-ar putea să existe și un flip-chip la prinderea inferioară a amortizorului.

Deasupra a ceea ce ar putea fi considerat pivotul principal, situat în spatele foii, este sudată placa din aluminiu pe care e montat întinzătorul de lanț. Pe modelul actual Supreme, poziția întinzătorului se modifică de-a lungul cursei roții din spate, fiind prins de basculă.

La noul prototip se pare că poziția întinzătorului nu se modifică la funcționarea suspensiei. Aici sistemul pare a fi responsabil pentru izolarea forțelor din transmisie față de cele din suspensie, reducând forțele parazite din pedale.

Momentan Cannondale nu a anunțat nicio informație oficială concretă despre noul prototip, probabil o va face pe pagina sa.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − 8 =