Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
De pe site-ul servuspress.ro, aflăm că la Petroșani se află probabil cea mai scurtă pistă de biciclete din România. Aceasta măsoară doar 300 de metri și în general nu este practicabilă datorită automobilelor parcate sau a diferitelor obstacole.
Reporterii servuspress.ro au discutat cu bicicliștii, iar părerile despre cum ar trebui să circule cu bicicleta, sunt împărțite: „A, asta e aşa ca să zicem că avem şi noi pistă. Nu e pistă, nu vedeţi că sunt şi maşini şi indicatoare puse pe ele? Circulăm şi noi pe stradă, cu atenţie, iar şoferii să fie un pic mai indulgenţi cu noi, că suntem la început şi să sperăm că nu păţim nimic”. Un alt biciclist, declară: „Păi ştiu că trebuie să circul pe căile pe unde trebuie să circule bicicliştii, pe dreapta, pe trotuare trebuie să fim foarte atenţi, de aia sunt pe lângă bicicletă”, spune omul, în timp ce un alt coleg din trafic îl apostrofează să nu îl prindă pe trotuar.
Viceprimarul municipiului Petroșani reucunoaște că au rămas în urmă în ceea ce privește infrastructura pentru bicicliști, dar nu poate decât să promită că se va face o analiză în vederea armonizării prevederilor legislative cu capacitatea administrativă de a crea o infrastructură dedicată pentru bicicliști, așadar fără a prezenta soluții concrete.
foto & sursa: Servuspress.ro
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
Ma tem ca nu sunt de acord cu dumneavoastra. Bucurestiul este cel mai putin dezvoltat oras al tarii din punctul de vedere al infrastructurii ciclistice.
Sa facem putina matematica. Petrosani – oras cu aproximativ 35.000 de locuitori. Are o pista de 300 de metri. Bucuresti – oras cu aproximativ 3.000.000 de locuitori. Ca sa fim macar la nivelul Petrosaniului ar trebui sa avem vreo 25 de km de pista. Mda…
@urbanist: situația pistelor de biciclete din București oricum este ambiguă, deoarece s-au închis multe dintre ele. Ar fi vorba în teorie de doar câțiva kilometri, poate mai puțin de 5. Dezastrul se înregistrează la nivel de țară, iar Bucureștiul nu face excepție.
dar in pitesti sunt 0 km de piste pt biciclete in curtea de arges la fel 0 in campulung 0
…asta în condițiile în care Petroșaniul ar trebui să se afle în poziția privilegiată de capitală biciclistă a României profunde, dată fiind existența unei fabrici de asamblat biciclete chiar acolo.
E scurta, dar e destul de lata 🙂
Caransebesul e si el prezent in topul oraselor cu piste scurte, avem una singura, cu o lungime de aproximativ 200m.
Ploiestiul sta bine sa zic la capitolul asta :))
Si Zalaul are o pista de biciclete (singura dealtfel) nou nouta, de vreo ~150 metri.(sic !)
ps. asteptam cu interes omologarea unei linii de metrou de 25 metri !
In Targoviste e o pista de 400 m, in parc. Se pune ca orasul meu are piste de bicle? 😀
De ce e moda la noi de pune pistele pe trotuar? Chiar si pe langa artere cu 3 benzi pe sens, in Iasi cel putin, pista tot pe trotuar se pune. Exista vreo motivatie, vreun rationament, stie cineva?