Acum citesti
Bicicletele Raymon 2025 prezentate în România, la AfiSport

Vinerea trecută am avut ocazia să mă uit mai atent la noile biciclete Raymon din colecția 2025, iar o simplă privire te lămurește în ceea ce privește direcția pe care o iau nemții: destul de multe e-bike-uri, aduse la zi din punct de vedere tehnologic, care pot ține pasul cu concurența fără probleme dar și modele non-electrice, unele dintre ele axate pe performanță. Prea mult timp n-am avut însă la dispoziție deoarece aceste biciclete erau prototipuri care au luat parte la mai multe prezentări prin Europa, așadar nu am avut ocazia să le și încerc pe munte, însă am plecat de acolo cu promisiunea că acest lucru se va întâmpla în cel mai scurt timp posibil.

Revenind la bicicletele prezentare, din punctul meu de vedere, atracția principală a fost modelul Airok, un e-bike ușor care cântărește sub 18 kg și care are suspensii de 150mm, cu mențiunea că această greutate este valabilă pentru modelul de top.

Airok este un full-suspension foarte ușor (pentru un e-bike) și am simțit asta imediat ce l-am ridicat de la sol. Practic, sunt sigur că pe plat și pe urcări lejere pot pedala fără să pornesc motorul. Și dacă tot am amintit de motor, acesta este un Bosch SX cu un cuplu de 55Nm, conectat la un acumulator de 400Wh, unul care ar trebui să fie suficient chiar și pentru ture mai lungi dacă pui mușchii la bătaie. Voi reveni cu detalii asupra autonomiei după test. În orice caz, suplimentar se poate achiziționa și un range extender, adică un extra acumulator care va mări autonomie (dar și greutatea bicicletei cu probabil vreo 3 kg). Poziția pe bicicletă mi s-a părut excelentă din prima, deși turele prin parcare nu au fost prea grăitoare pentru a-mi da seama cu prestează bicicleta asta în off-road. Tind să cred totuși că este ceea ce trebuie și că poate fi destul de distractivă. Prețul pentru bicicleta cu echiparea de bază va fi de 5.699 euro.

Schimbător mecanic, Shimano XTR – vârf de gamă.
Cel mai compact motor de la Bosch.
Frâne XTR cu 4 pistoane.
Display-ul mic de la Bosch, în sfârșit montat exact unde trebuie.

Următorul model care mi-a plăcut în mod deosebit este Rokua, o bicicletă de enduro, cu suspensii de 170mm și cadru din carbon. Deși datele despre geometrie nu sunt încă disponibile, aceasta pare a avea un reach mărcicel și un chainstay mai scurt, încadrându-se astfel în cerințele geometriei moderne. Cadru este desenat și finisat foarte fain, linia formată din seat stay-uri și top tube fiind chiar spectaculoasă și oferind bicicletei un aer agresiv.

Enduro weapon. Abia aștept să văd cum se descurcă pe traseele specifice.

În aceeași gamă vor mai exista două versiuni de echipare, însă cu o cursă mai mică a suspensiileor, de 150mm, atât pentru cadru cât și pentru furcă. Prețul recomandat pentru modelul de bază va fi de 3.299 euro.

Să continuăm cu e-bike-urile: oricine se află în căutarea unei biciclete electrice cu care să se dea la vale pe cele mai dificile trasee, va avea la dispoziție modelul Trail Ray, cu o cursă de 180mm și amortizor cu arc pentru cadru (cursă 170mm), cu un cadru din aluminiu, roți mullet și un acumulator (foarte) mare de 800 Wh, astfel încât să nu fie niciodată nevoie de shuttle sau de telegondolă. Motorul ce echipează bicicleta este un Yamaha PW-XM, de ultimă generație, cu un cuplu de 85Nm. Versiunea de top va fi echipată cu suspensii Fox Factory și cu frânele Magura MT7, iar versiunea mai ieftină, cu un preț RRP de 6.299 euro, va fi echipată cu suspensii de la Rock Shox, o furcă ZEB și un amortizor Vivid Coil Select+.

Arcul portocaliu atrage mereu priviri.
Cele mai puternice frâne de la Magura: MT7.
Comandă mică de la Yamaha, însă mai există un display Sigma mai sus, pentru orice alte informații.

Pentru cine nu are nevoie de acea cursă mare, poate opta pentru TrailRay 170 Ultra, cu o furcă de 170mm și o suspensie a cadrului de 160mm, așadar cu 10mm mai mică și cu o echipare mai jos plasată în gamă. Astfel, prețul pentru versiunea de bază a bicicletei scade până la 4.799 euro.

Dar în gama Raymon va mai exista o bicicletă, Tarok, cu suspensii de 160mm, atât pentru cadru cât și pentru furcă, dar care este construită în jurul unui cadru din carbon și care este dotată cu un motor de la ZF, cu acumulator de 756Wh. Motorul dezvoltă 90Nm, așadar cu 5Nm mai mult decât Yamaha, dar carcateristica principală a acestei biciclete este dimensiunea motorului, mai mică ca un card bancar în diametru. Ținând cont de dimensiunile sale, noul motor ZF este foarte mic și cu toate acestea pare destul de puternic, judecând după încercările pe teren plat. Desigur, muntele ne va lămuri în ceea ce privește și alte aspecte, însă pe moment părerea pe care mi-a lăsat-o noul motor ZF este una bună.

Transmisie wireless X0 pentru acest model.
Atenție la detalii cu acele apărători pe seat tube și chainstay.
Display foarte mare, ușor de citit dar amplasat într-un loc nu foarte inspirat.
Atât de mic este motorul de la ZF. Aproape incredibil, ținând cont că este un motor full-power.

Pe măsură ce cursa suspensiilor scade, prețul de achiziție se micșorează de asemenea. Spre exemplu, un e-bike TrailRay cu suspensii de 150mm, motor Yamaha PW-X3 și acumulator de 720Wh este de 4.599 euro. Iar dacă ai nevoie de suspensii și mai mici, există modelul Trail Ray 120 cu un preț de pornire de 3.799 euro.

Alte biciclete electrice.

Nici hardtail-urile electrice nu vor lipsi din gamă, Hardray având un preț de intrare de 3.299 euro, destul de apropiat de cel al full-suspension-ului Trail Ray 120.

În ceea ce privește biciclete non electrice, din gamă vor mai face parte Yara 150, care în realitate arată mult mai bine decât în fotografia de catalog, Yara 120 și hardtail-ul Arid, disponibil de asemenea în mai multe variante, cea de bază fiind oferită pentru 1.999 de euro (cadru din carbon).

În aceeași categorie a bicicletelor fără motor, doritorii vor mai găsi modelele Sorena – pentru gravel și Kirana – din categoria cursierelor endurance.

Bicicletele cât și prețurile vor fi disponibile în curând pe site-ul Afisport.ro și dhsbikeparts.ro.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

2 + 11 =