Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
State Bicycle Co. este cunoscută drept un brand care oferă produse bune la prețuri accesibile. La fel a fost și acum când au lansat furca All-Road cu suspensie specială pentru gravel. Noua furcă are o greutate de 1,6 kg, cu steerer-ul netăiat, iar dacă înlocuiești furca rigidă existentă pe gravleul tău, vei adăuga la bicicletă până în 300 grame.
Furca are o cursă de 40 mm și va face ca bicicleta să fie mult mai rapidă pe teren neasfaltat și moderat accidentat. Montantul pentru frâna este „flat”, iar ghidarea conductei hidraulice este externă.
Însă dacă o vei adăuga bicicletei tale, geometria se va schimba puțin, unghiul furcii devenind acum mai relaxat, fiind poate nevoie să mai scoți din distanțierele de pe gâtul furcii. Asta înseamnă că bicicleta va fi mai stabilă la viteză și pe coborâri. Un unghi mai relaxat al furcii (adică mai mic față de pământ) înseamnă manevrabilitate mai ușoară și mai mult control. Totuși ține cont că dacă bicicleta ta nu este optimizată pentru a accepta suspensie față, atunci rulmentul pedalier va fi mai sus, ceea ce micșorează puțin stabilitatea. În același timp vei obține mai mult spațiu pentru pedale, iar lovirea lor de obstacole va fi mai rară.
Prețul noii suspensii este de 450 $ la care se adaugă 149 $ pentru livrare, fiind trimisă din SUA. Chiar și așa însă, noua State Bicycle Co. All-Road este mai ieftină decât un Fox similar. Față de celelalte mărci de furci, precum RockShox sau SR Suntour pentru gravel, prețul iese mai mare, însă doar dacă pe celelalte le găsești la reducere.
Specificații State Bicycle Co. All-Road
- cursă 40 mm cu arc pe aer și Lockout
- acceptă roți de maxim 58 x 700 sau 2.3″ x 650b
- greutate: 1,6 kg
- frână: Flat Mount
- material: brate aluminiu 6000/7075 și steerer aluminiu 6000
- brațe culisante: 30 mm
- prindere roată 12×100 thru-axle
- gât furcă: 1 1/8 – 1 1/2″ conic (280mm lungime)
- Preț: 570 € (livrare în România inclusă)
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.