Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Noile roți Berd Sparrow, destinate segmentului gravel, folosesc spițele ușoare Polylite de 2,5 grame și un nou butuc și jantă, alcătuind niște roți tubeless-ready extrem de ușoare. Sunt însă și rezistente, confirmate a fi bune pentru bikepacking, fiind în măsură să transporte greutatea maximă de 113 kg, rider și bagaje.
Greutatea noilor roți este de doar 1,065 g, noua jantă având o lățime internă de 25 mm. Aceasta este proiectată pentru a susține anvelope cu lățime de la 28 la 50 mm. Janta are un design unic „semi-hooked”, practic o margine ușor rotunjită în loc de cârlig propriuzis în care să “stea” talonul anvelopei. Acest design are rolul de a menține anvelopa pe jantă până la o presiune maximă de 4,8 BAR, la anvelope 28c.
Butucii Talon, care folosesc o flanșă speciala pentru prinderea spițelor, vin acum în versiunea gravel/șosea cu spacing de 12×100 față și 12×142 spate. Butucul spate are clicheți cu 36 dinți, prinși cu două arcuri, fiecare roată având 28 de spițe. Disponibilitatea este pentru standardele XDR, HG și Micro Spline. Așadar compatibilitate cu toate casetele GRX cu 12 pinioane.
Greutatea redusă a roților are ca efect secundar benefic și un grad mare de complianță pe teren. Compania spune că această caracteristică le face să fie foarte confortabile, îmbunătățind tracțiunea, rigiditatea laterală rămânând însă neafectată. În ciuda greutății mici, roțile sunt însă foarte rezistente, cu spițe care au o rezistență mai mare decât cele obișnuite din oțel. În același timp, atenuarea vibrațiilor este mai bună.
Împreună, roțile cântăresc doar 1,065 g, fără fondul tubeless de jantă și fără valve. Sau 1,108 g dacă le pui și pe astea. Însă toate aceste specificații de top vin și cu un preț pe măsură, mai precis 10.297 lei per set. Roțile sunt disponibile echipate și cu butuci Industry Nine sau Onyx, prețul fiind în acest caz cu 100-200 $ mai mult. Modelul I9 vine cu opțiune pentru butuc Campy N3W. Pentru livrare în România se mai adaugă taxe postale în valoare de 418 lei.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.