Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
După ce a fost prezentată anul trecut la Eurobike sub formă de prototip, AX Lightness VIAL evo XC este acum în producție de serie și disponibilă pentru cumpărare. Ea va fi lansată la Eurobike în acest an. Se pare că greutatea bicicletei complete este sub pragul de 7 kg! Prețul însă este pe măsură, în jurul sumei de 9000 Euro.
Cadrul a fost testat în cursa de 24 ore de la Nurburgring, oraș unde se află și sediul și fabrica AX Lightness. Cadrul a trecut și de testele de siguranță, uzură și impact EFBE. Greutatea este 870 grame în mărimea M.
VIAL evo XC este disponibilă în mărimile M și L și acceptă transmisii atât mecanice cât și electronice, dar și tijă dropper cu cablu intern. Monoblocul este de tip BB392, cu un diametru mare, rigidizând zona respectivă a cadrului. Cadrul simplu costă 2.999 Euro, dar cu ajutorul binevoitor al băncii puteți lua un credit mult mai mare pentru a cumpăra versiunea echipată cu SRAM Eagle XX1. Aceasta are în plus cuveți tapered AX Lightness, roți din carbon Ultra 29C, pipă, ghidon, tijă de șa și șa din carbon, furcă Fox SC32 Step Cast Factory și anvelope Schwalbe Furious Fred. Greutatea bicicletei complete este de 6.9 kg!
Există și o echipare cu Shimano XT și componente Truvativ, la prețul de 5300 Euro și cu o greutate mult mai mare, de 8.5 kg!
Pe spate este folosit ax thru Syntace X12 iar chainstay-urile sunt scurte, de doar 427 mm. Dropout-urile și chainstay-urile sunt făcute din aceiași piesă de carbon, lucru ce mărește mult rigididatea și scade greutatea. În total, dezvoltarea acestei biciclete a durat mai mult de doi ani, fiind practic primul lor model de MTB și dorind să iasă bine de la prima încercare.
Un toptube lung și unghiul de 68.5 grade al furcii face bicicleta stabilă pe coborâri, un lucru foarte util la un model atât de ușor. Headtube-ul e scurt, ciclistul având o poziție aplecată, de competiție.
Informațiile complete vor fi disponibile în august, la Eurobike.
Până atunci puteți afla mai multe informații de pe pagina producătorului.
Informații preluate de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.