Acum citesti
AX-Lightness VIAL evo Disc e o cursieră rigidă și performantă, de 5.6 kg

AX-Lightness Composites s-au lansat acum 8 ani cu modelul Benotti VIAL, o denumire cu o ușoară referință spre doping, bicicletă ce a câștigat în 2012 premiul Eurobike. Aceasta a evoluat în modelul VIAL evo D ce a câștigat premiul Eurobike Gold în 2014 pentru greutate și calitate. Acum AX-Lightness a anunțat ultima versiune a modelului VIAL, Benotti VIAL evo Disc.

VIAL evo DISC pleacă de la un cadru din carbon construit manual în Germania printr-un proces de producție ce folosește aceleași fibre performante folosite și în motorsport și aviație. La fel ca toate cadrele din carbon, acesta e fabricat din sute de piese tăiate exact după specificații și așezate după o schemă foarte precisă. Toate cadrele construite sunt certificate că rezistă standardelor de solicitare.

Cadrul a fost supus multor teste independente pentru a proba cifrele anunțate: o îmbunătățire de 62% a rigidității laterale și de 22% a rigidității monoblocului. Cifrele sunt în comparație cu alte modele de top de la producătorii concurenți.

Fiecare mărime are structura proprie și formele tuburilor proiectate pentru a oferi performanțe identice. De exemplu e improbabil ca un ciclist de 85 kg să folosească un cadru de 50 cm, așa că straturile de carbon ale acestuia au fost proiectate pentru cicliști mai mici.

Noul cadru pierde puntea dintre seatstay-uri datorită folosirii frânelor pe disc și primește o nouă furcă dezvoltată de AX-Lightness. Marca germană și-a creat reputația de furnizor de componente OEM, așa că VIAL evo Disc conține cât de multe componente AX-Lightness a fost posibil. Roțile, pipa, ghidonul, tija și șaua provin toate de la marca producătorului, iar greutatea redusă nu a fost scopul suprem al acestei biciclete. S-a încercat prioritizarea rezistenței și rigidității în fața greutății.

Nils Wiedemann de la AX-Lightness spune că scopul final nu a fost să creeze cel mai ușor cadru, ceea ce ar fi fost posibil, ci unul cu cel mai bun amestec de proprietăți. Conform protocoalelor de test, scopul a fost o rigiditate laterală de peste 100 N/mm pentru a aproba cadrul pentru orice greutate a ciclistului. În afară de acest model, doar Cannondale SuperSix Evo depășește această barieră.

Pentru cine vrea o bicicletă foarte ușoară capabilă să urce munții și să participe la competiții unde nu se aplică reglementările UCI, VIAL evo Disc în mărimea M are greutatea de 5.6 kg.

Există două versiuni VIAL evo Disc, una standard și una Climbers edition, ce are o culoare roșu crom și folosește rulmenți Ceramic Speed la roți, cuvete și monobloc.

Ambele ediții sunt disponibile în 3 mărimi: 50, 53 și 56. În acest moment Climbers edition e disponibilă cu echipări SRAM Red AXS, SRAM Red 22 sau Dura-Ace Di2. Modelul standard VIAL Evo Disc va fi disponibil cu echipare Dura-Ace, Dura-Ace Di2, Ultegra Di2, SRAM Red AXS, SRAM Red 22 sau SRAM Force AXS.

Prețul pentru noul VIAL Evo Disc începe de la 9599 Euro, fiind disponibil prin vânzare directă de pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − four =