Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
E drept, nu sunt fan al bicicletelor lungi. De fapt, le urăsc, doar pentru simplul fapt că nu reușesc să iau niciun viraj cum trebuie cu ele și pentru că se simt extrem de masive. Dar când am citit că Alutech a stabilit că un headangle corect pentru modelul Armageddon este cel de 57 de grade, a trebui să mă frec la ochi ca să fiu sigur că nu este o greșeală. Apoi, m-am dus să mă spăl pe ochi ca să uit ce-am văzut.
Bun, este clar că bicicletele astea-s pentru o categorie aparte de oameni. Nu știu exact pentru ce categorie deoarece n-am întâlnit niciunul până acum în carne și-n oase ca să-i pun niște întrebări. Însă sunt convins că există acea mică comunitate în care toți se înțeleg bine și văd doar avantajele unei astfel de geometrii. Şi ei își vor spune: „ce-mi place reach-ul ăla de 500mm, stau întins ca pe bicicleta de șosea!” Apoi, altul va susține: „da, mai ales ampatamentul de aproape un metru jumate, îți dă siguranță deplină și încredere!”. Desigur, cineva o să apară și cu legendă: „eu am coborât cu bicicleta asta pe un perete vertical!”. Prietenii oftează.
Exceptând toate aceste lucruri, echiparea este cât se poate de normală: furcă de 170mm, amortizor de 160mm, roată de 29 pe față și de 27.5 inch pe spate (fără a înțelege pe deplin de ce mai era necesar formatul mullet pentru această geometrie) și un preț de 2.999 de euro pentru cei care vor să achiziționeze separat cadrul și să-și construiască o bicicletă de vis.
Rațiunea din spatele acestui concept este o mare necunoscută, mai puțin pentru cel care a dat naștere acestui proiect, mai precis chiar șeful de la Alutech care s-a ocupat personal de Armageddon, disponibil acum în versiunea V2, motiv pentru care am și redactat această știre.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.