Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Shimano lansează un nou concept pentru încălţăminte denumit TORBAL, de la Torsional Balance. Japonezii au dorit să combine rigiditatea unei părţi frontale cu restul pantofului care să rămână flexibil şi controlabil de către rider. Partea stabilă frontală menţine piciorul bine ancorat în pedală în timp ce restul se mişcă şi se mulează în aşa fel încât să permită riderului să controleze cât mai bine bicicleta pe o potecă agresivă. Degetele şi călcâiul sunt ranforsate pentru a te feri cât mai mult de lovituri. Branţul primeşte un strat de căptuşeală cu dual density pentru o absorbţie cât mai bună a şocurilor. Talpa este fabricată din cauciuc aderent pentru momentele când ai nevoie să faci puţin push-bike.
Modelul de top este SH-M200, iar greutatea pantofului este destul de ok pentru destinaţia „dură” pe care o are. Iată câteva specificaţii:
– Guler asimetric pentru protecţia gleznei
– Armură la nivel inferior pentru protecţie suplimentară
– Sistem de închidere cu şiret şi clapetă pentru potrivire perfectă pe o mulţime de tipuri de picioare
– Shimano Volume + last pentru confort sporit la degete
– Gamă largă de reglaje pentru plăcuţa SPD
– Cauciuc aderent pe laterale combinat cu material rezistent la călcâi şi zona pedalei
– Disponibili în culoarea neagră (SH-M200L)
– Greutate 381g / pantof (mărime 40)
– Disponibili din toamna 2014, preţ 180$
Modelul Shimano SH-M163 păstrează majoritatea specificaţiilor însă renunţă la câteva protecţii pentru a deveni mai uşori.
– Parte superioară din piele sintetică rezistentă cu armura low-profile
– Optimizare Cross-X Strap pentru reducerea tensiunii în partea superioară a labei piciorului
– Clapetă cu profil foarte mic, micro ajustabilă, pentru susţinerea piciorului
– Branţ single density cu amortizare suplimentară, se mulează pe laba piciorului şi oferă protecţie
– Shimano Volume + last pentru confort sporit la degete
– Gamă largă de reglaje pentru plăcuţa SPD
– Branţ mijlociu din fibră de sticlă pentru transferul puterii
– Cauciuc aderent pe laterale tălpii
– Disponibili în culoarea neagră (SH-M163L)
– Greutate 364 g / pantof (mărime 40)
– Disponibili din toamna 2014, preţ 150$
Pantofii Shimano SH-M089 renunţă complet la protecţii însă sunt şi cei mai uşori şi mai ieftini. Păstrează însă designul TORBAL la care adaugă reglajele extinse pentru plăcuţa SPD şi cauciuc mai rezistent la talpă.
– Parte superioara din piele sintetică şi plasă rezistentă la întindere
– Optimizare Cross-X Strap pentru reducerea tensiunii în partea superioară a labei piciorului
– Clapetă cu profil foarte mic, micro ajustabilă, pentru susţinerea piciorului
– Shimano Volume + last pentru confort sporit la degete
– Gamă largă de reglaje pentru plăcuţa SPD
– Branţ mijlociu din fibră de sticlă pentru transfer bun al puterii
– Disponibili în culoarea neagră (SH-M089L)
– Greutate 346 g / pantof (mărime 40)
– Disponibili din toamna 2014, preţ 120$
Dacă alte rucsacuri de la Shimano pot transporta multe în interior Unzen 4 Enduro poate face acelaşi lucru însă pe exterior. Obiecte precum o cască full face, ochelari goggles, armură, bidon pentru apă şi jachetă de ploaie, toate îşi găsesc un loc pe exterior sau la interior. Există chiar şi o agăţătoare pentru stop dacă te prinde noaptea prin pădure.
Rucsacul dispune de o deschizătură laterală pentru acces facil şi un buzunar căptuşit cu fleece pentru ochelari sau electronice care nu trebuie zgâriate. La fel ca celelalte produse din gama ACCU3D, Unzen dispune de prinderea X-Harness pentru o fixare perfectă pe spatele tău. Există, de asemenea, şi o mulţime de reglaje.
Greutatea declarată este de 605g fără rezervorul de apă. Culorile disponibile vor fi negru/galben (ediţie limitată pentru august 2014) şi negru/albastru (disponibil din ianuarie 2015). Preţul este de 90$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.