Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Mavic tocmai a lansat în sudul Franţei un nou set de roţi Wheel-Tire-System (WTS). Setul Crossmax XL WTS este un nou membru în gama oferită de Mavic pentru enduro set care vine să completeze roţile Crossmax Enduro WTS lansate anul trecut. În comparaţie cu Enduro WTS, noile XL WTS ar fi mai solide, mai confortabile şi mai versatile.
Mavic împarte disciplina enduro în două categorii: enduro racing şi enduro adventure. Crossmax XL WTS este pentru aventură, unde cel mai mult contează să ai nişte roţi de încredere care să reziste mult timp şi cu care te poţi da pe o mulţime de tipuri de teren.
Jante
Roţile XL vin cu jante noi; profilul jantei este în V, iar lăţimea este de 23mm. Această lăţime permite instalarea unei anvelope de 2.4 obţinând mai mult confort şi tracţiune. Canturile jantei sunt cu 50% mai rezistente la impact pentru a îmbunătăţi rezistenţa în timp. Dacă vorbim de racing, concurenţii preferă o jantă cu cant mai discret care previne penele. Prelucrarea CNC dintre spiţe specifică Mavic este păstrată pentru a mai reduce din greutate.
Spiţe
Tiparul roţilor Crossmax XL este uşor şi dispune de 24 spiţe faţă şi spate. Faţa este împletită cu spiţe ce se întretaie de două ori. Spatele este la fel pe stânga însă pe partea dreapta modelul este radial. Spiţele groase din aluminiu sunt perfecte şi oferă roţii acea imagine Mavic.
Butuci
Butucii vin practic de la Crossmax Enduro fiind puţin mai uşori şi beneficiind de o suprafaţă curată şi şlefuită. Butucul faţă poate fi dotat cu ax de 9, 15 şi 20 mm, iar spatele cu 9×135, 12×135 şi 12×142. Corpul casetei de pinioane poate fi schimbat cu un XD pentru a funcţiona cu transmisiile Sram 1×11.
Anvelope
„Peste tot” este ideea noilor anvelope care la dimensiunile de 2.4 (2.35 pentru 29er) oferă mult confort şi tracţiune. La fabricarea anvelopelor Mavic a decis să folosească un singur compus, 50a, pentru a oferi durabilitate sporită. Anvelopa are carcasă ranforsată şi un profil cu proeminenţe egal împrăştiate pe suprafaţă. Folosind o soluţie auto-vulcanizantă anvelopele pot fi folosite şi fără cameră. Cu toate astea soluţia şi valvele sunt vândute separat.
Cifre:
Mărimi: 26”, 27.5”, 29”
Greutăţi (roti): 1660g (26”), 1710g (27.5”), 1780g (29”)
Greutăţi (anvelope): 690g (26×2.4), 780g (27.5×2.4), 810g (29×2.35)
Lăţime internă jantă: 23mm
Opţiuni ax: 9/15/20 (fata) – 9×135, 12×135, 12×142 (spate)
Disponibilitate: mijlocul lui iunie 2014
Preţ recomandat: 850 Euro (roţi şi anvelope)
Photos: Mavic, Jérémie Reuiller
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
buna ziua!!!
am cumparat aceste rotii mavic crossmax xl wts (27,5) si as dori sa stiu cu ce se potrivesc mai bine ca grupset-SRAM SAU SHIMANO ????
EU AS OPTA PTR SRAM XX1 SAU XO !!!…CE IMI PUTETI SPUNE,MULTUMESC !!!!
Diferențele dintre Shimano și SRAM țin de preferințele personale și de ergonomia comenzilor, ambele sunt performante și de calitate. Oricare dintre ele este compatibil cu roțile respective.