Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cursă mare, amortizoare cu acționare frontală și o marcă foarte reușită. Acestea sunt lucrurile pentru care YT Industries sunt cunoscuți, însă noul MTB ușor de trail Izzo nu primește nimic din toate acestea. Noul model are un design mai rapid, mai agresiv, ceva nou de la producătorul german, fiind proiectat pentru genul de trasee pe care le parcurg majoritatea cicliștilor zi de zi.
YT sunt cunoscuți mai mult pentru bicicletele orientate spre coborâre cum sunt Jeffsy și Capra, dar ei și-au dat seama că au nevoie de un model orientat mai mult spre genul de trasee parcurse de majoritatea cicliștilor, adică un model de trail. O bcicletă ce poate să urce și să meargă pe plat la fel de bine și sigur precum coboară. Izzo este fix această bicicletă, pentru cei ce nu locuiesc lângă un bike park sau nu atacă munții înalți zi de zi.
Numele Izzo e derinat din abrevierea expresiei germane ”das ist so”, adică ”așa cum e”. Forma sa însă amintește de lama unei săbii Katana, cu care împarte trei atribute: rapiditate, agilitate și precizie. De aici și tema japoneză de marketing pentru bicicletă, aleasă absolut doar pentru distracție, YT fiind o marcă germană.
Izzo este o bicicletă ușoară și rapidă, cu roți de 29 și cursa de 130 mm, cu geometrie progresivă dar nu foarte agresivă. Suspensia favorizează pedalatul, dar păstrează senzația unei suspensii YT pe care o apreciază clienții. Asta înseamnă că e mai progresivă și că are o platformă bună pentru pedalat. Izzo păstrează toate acestea, dar e mai rapid și mai vioi. Vine echipat cu blocajul RockShox TwistLoc Sprint pentru amortizorul spate, fiind chiar mai agil dacă e nevoie.
Izzo e primul model YT cu o basculă cu 4 brațe. Modelul are chainstay-uri scurte de 432 mm la mărimile S-L și de 437 mm la XL și XXL.
Geometria include un unghi abrupt al tijei de șa și o poziționare mai joasă a ghidonului, pentru o poziție mai agresivă. Prinderea superioară a amortizorului are un flip chip ce permite reglarea unghiului furcii și a tijei de șa cu o jumătate de grad, ceea ce schimbă și înălțimea monoblocului cu 5 mm.
Toți pivoții și toate articulațiile folosesc rulmenți cu etanșare dublă care sunt accesibili dintr-o singură parte a bicicletei, pentru întreținere mai ușoară. Rutarea internă a cablurilor și prinderile de pe porturi ar trebui să păstreze totul ordonat și silențos, același scop avându-l și protecțiile de cauciuc de pe stay-uri și protecția specială împotriva chain suck-ului pe urechea de schimbător.
Greutatea anunțată a cadrului e de aproximatv 2.3 kg cu accesorii dar fără amortizor sau vopsea, mărimea L. Va fi disponibil în luna Mai în 4 variante de preț, dar toate modelele folosesc același cadru din carbon.
Asta înseamnă că dacă bugetul e suficient doar pentru modelul de bază, acesta poate fi îmbunătățit în timp pentru a ajunge la fel cu modelul de top.
Modelul Launch Edition va fi produs în doar 150 exemplare, primește schema grafică dedicată și o echipare de top cu SRAM Eagle AXS X01, tijă Reverb AXS și frâne G2 Ultimate, roți e13 XCX Race din carbon, ghidon din carbon, headset Acros AZX cu blocaj și suspensie Fox Factory.
Toate modelele primesc furci FOx 34 Float cu cursa de 130 mm și amortizoare Float DPS. Dimensiunile discurilor sunt de 200/280 mm. Prețurile și greutățile sunt în tabelul de la finalul articolului.
Următoarea versiune e Pro Race, cu transmisie mecanică SRAM Eagle X01, roți DT Swiss XMC 1200 Spline, suspensie Fox Factory cu tijă dropper Transfer, anvelope Maxxis, ghidon din carbon Race Face Next și pipă Turbine R.
Modelul Pro coboară la transmisia SRAM GX Eagle și suspensie Fox Performance Elite, tijă dropper YT Postman, ghidon și pipă Race Face Turbine R și frâne SRAM G2 RS.
Versiunea de bază Comp primește transmisie SRAM NX Eagle, frâne G2 R, furcă Fox 34 Rythm și amortizor Performance Elite, ghidon și pipă Race Face Aeffect și roți DT Swiss M1900 Spline.
Prețurile pentru YT Izzo sunt între 2999$ și 6499$. Bicicletele sunt vândute direct consumatorului, ceea ce înseamnă că o bicicletă din carbon full suspension cu AXS va costa 6500$, ceea ce e un preț foarte bun. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.