Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Aflarea presiunii exacte din roți e un lucru important pentru biciclete și nu numai. Manometrele pompelor nu sunt întotdeauna foarte exacte și nu e mereu practic să folosim o pompă mare de picior pentru asta, de exemplu la plecarea în ture de la mașină. Desigur că presiunea corectă se poate aproxima într-o oarecare măsură și prin presarea cu mâna, dar la cursiere de exemplu acest lucru e foarte dificil după o anumită presiune.
SKS Airchecker este un mic manometru digital, de doar 45 de grame, care costă doar 90 de lei și ocupă foarte puțin spațiu în trusa de scule și în cazul unei ture mai lungi chiar și în rucsacul unui membru al grupului.
Cu ajutorul capului rotativ, putem găsi foarte ușor o poziție confortabilă pentru a face măsurătoarea. Nu este nevoie să privim afișajul, presăm doar valva în capul manometrului și un piuit de anunță că măsrurătoarea e corectă, după care putem să ne uităm liniștiți la ecran, valoarea rămânând afișată pe acesta.
Ecranul este destul de mare, cu iluminare de fundal, ceea ce îl face foarte ușor de citit. Capul permite conectarea la valve Schrader sau Presta, după cum e nevoie, existând de asemenea și un buton ce permite scăderea presiunii. Astfel, pentru a obține simplu presiunea dorită, putem umfla roata puțin mai mult decât trebuie, apoi să reglăm valoarea corectă cu ajutorul acestui buton. Valoarea presiunii poate fi afișată după preferințe în psi sau bar.
Aparatul se pornește de pe unicul buton, o nouă apăsare schimbând unitatea de măsură între psi și bar. Dacă nu mai este folosit o perioadă, aparatul se oprește singur pentru a evita consumarea bateriilor. El poate fi oprit și manual prin menținerea apăsată a butonului pentru mai mult de 3 secunde.
Am testat manometrul atât pe roțile de bicicletă cât și pe cele de mașină, unde poate fi de asemenea foarte util, nemaifiind nevoie să găsim o benzinărie sau o vulcanizare să verificăm presiunea din roți. Datele oferite sunt consistente, nu diferă la mai multe măsurători succesive și par mai mari decât cele oferite de pompa mea de picior, dar putem presupune că manometrul acesta este calibrat mai corect (după cum se vede, am descoperit că mașina avea presiune mult prea mare în roți).
Aparatul funcționează cu o baterie tip CR2032 (identică cu cea din majoritatea computerelor și senzorilor de bicicletă) care se schimbă extrem de ușor.
Personal recomand acest dispozitiv celor ce au mai multe biciclete dar și pentru mașină, pentru cei care au mai multe mașini fiind chiar extrem de util. Nu l-aș transporta cu mine în tură decât dacă e vorba de una foarte lungă în locuri izolate, unde ar putea fi util.
Greutate: 45 g
Preț: 90 lei
Importator: CrossBike
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Un defect de functionalitate major, in opinia mea: ca sa masori din nou presiunea (la a doua roata, sau daca ai mai dat niște pompe) trebuie oprit si repornit, nu se poate da pe zero in vreun fel, ca Topeak-ul, de exemplu.
Asa este, desi nu pare important, este un impediment
Vreo idee de manometru care sa aibe un buton de reset fara a-l opri si reporni ?
mersi
Am verificat si nu trebuie resetat, masori presiunea pana cand se aude confirmarea audio apoi cand il pui la roata cealalta masoara presiunea din nou de la 0.