Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
De câte ori ai participat la un concurs, iar la final a trebuit să stai minute bune la coadă, dacă nu chiar ore, pentru a-ți spăla bicicleta de noroi? Sau ai fost doar la o tură cu prietenii, iar la final bicicleta era plină de noroi și fie trebuia băgată în mașină fie trebuia doar instalată pe tavan sau cârlig însă nu aveai chef să pui mâna pe ea așa murdară. Sau de câte ori te-ai întors acasă cu bicicleta murdară și a trebuit s-o speli în cadă sau eventual cu presiune la benzinaria sau spălătoria din colț?
Mie mi s-a întâmplat des și din cauza asta am tot timpul la mine în mașină, de ani de zile, un mic spălător portabil cu presiune, cumpărat de undeva din est. În felul ăsta îmi văd de treabă și-mi spăl bicicleta liniștit, complet independent de alte opțiuni.
Recent am primit însă la redacție un spălător din „generația nouă”. Este vorba de Jet2Go un spălător mic, portabil, cu presiune, dar care arată și face treabă mult mai bună decât ce foloseam eu.
Jet2Go este fabricat tot în China, scrie și pe el, însă calitatea construcției este literalmente de nota 10. Oricine își dă seama când pune mâna pe un lucru, dacă este un „plastic ordinar” sau e totuși un produs de calitate. În ce priveste Jet2Go calitatea construcției este exclentă, plasticul este robust, nu subțire, iar componentele importante sunt din metal.
Jet2Go este un spălător cu presiune, suficient de mic pentru a fi portabil și transporta în portbagajul mașinii la concursuri sau ture. Are integrat un rezervor de 15 litri (eu am măsurat doar 13) și funcționează cu 12 volti. Există 3 opțiuni de alimentare: priza de la mașină, acumulator extern (opțional), adaptor 220-12V (opțional).
Referitor la capacitatea rezervorului, în specificații se vorbește de 15L însă eu am reușit să pun doar 13,25. Distribuitorul ne-a transmis că dacă îl înclini spre spate intră mai multă apă. E adevărat că poți umple și mânerul spălătorului, fiind gol la interior. Dar eu am măsurat strict cât intră dacă ții aparatul orizontal pe teren. Pe de altă parte vă spun că 13L sunt suficienți pentru o curățare cel puțin temporară a bicicletei. La nevoie, evident că poți reumple rezervorul.
Obișnuit fiind cu spălătorul meu, care neavând rezervor inclus este de dimensiuni mai mici, am fost tentat să consider o idee proastă rezervorul inclus de la Jet2Go. Asta pentru că eu fie găseam un râu de unde alimentam direct prin furtun curățitor, fie un jgheab lângă o fântână, fie aveam în mașină un bidon separat de 10L. Mi-am dat seama însă că greșeam, ideea cu rezervorul inclus de la Jet2Go fiind foarte bună. Cei 13 litri (15 oficial) se golesc cam în 5 minute și spală bicicleta cam de nota 7-8 în funcție de cât de murdară este.
Pe de altă parte trebuie menționat că Jet2Go nu este același lucru cu spălătoarele puternice cu presiune cu care suntem obișnuiți pe la concursuri. Spre exemplu curățitorul meu de curte are o presiune maximă de 120 bar și o rată de curgere a apei de 6,3 litri pe minut, foarte mult. Jet2Go oferă o presiune maximă de doar 9 bar și un flux de apă de 2,2 l/m.
Dacă te gândești însă puțin, e mult mai bine cum este la Jet2Go. La spălătoarele cu presiune mare trebuie să fii tot timpul atent la părțile sensibile ale bicicletei: semeringuri, rulmentul pedalier, butucii. În locurile astea jetul de apă trebuie să fie tot timpul difuz și aplicat de la distanță. De asemenea dacă vrei tu să te cureți de noroi, iar trebuie să fii atent pentru că jetul ăla chiar doare dacă e prea aproape de piele. La Jet2Go nu ai problemele astea. Jetul pare să fie suficient de puternic pentru a îndepărta noroiul, dar și suficient de slab pentru a nu creea probleme bicicletei sau ție dacă vrei o spălare rapidă.
Jet2Go vine cu câteva accesorii incluse în pachet și câteva opționale, ce pot fi cumpărate ulterior.
Incluse:
- furtun lung de 6 m – și acesta de foarte bună calitate, flexibil, dar nu moale;
- cablu alimentare priză 12V (lungime 3m);
- pistolul – din plastic de foarte bună calitate, putere reglabila a jetului de apă. Trăgaciul poate fi blocat în poziție pornită dacă nu vrei să mai apeși pe el;
- perie – se insealează la pistol;
- duș – se insealează la pistol;
- piese de rezervă: conector de plastic, duză din aluminiu, garnituri.
Opționale:
- acumulator extern care este și lanternă – pentru a putea folosi spălătorul și dacă nu ai mașina lângă tine;
- adaptor priză 220 V la 12 V – pentru a putea folosi spălătorul și acasă, pe balcon spre exemplu;
- pistol cu recipient pentru șampon.
Curățitorul Jet2Go îl văd ca pe-un produs foarte convenabil. Este compact și ușor de transportat (41,5x23x35 cm), are o greutate de 4 kg când e gol și 18 când e plin, are două buzunare laterale din plasă în care poți păstra la un loc toate accesoriile, inclusiv furtunul și cablul de alimentare și are trei roți pe care îl poți mișca atunci când e plin. Cele 18 kg chiar sunt multe. Rotițele se pot bloca dacă vrei ca spălătorul să stea nemișcat, spre exemplu la transport în mașină.
Ce nu mi-a plăcut a fost cablul de alimentare care intră în spălător printr-o priză clasică de 12V. Nu îmi dau seama de ce a mai fost nevoie de asta, când firul putea intra direct în spălător. E drept că în felul ăsta cablul de alimentare poți să-l detașezi complet și să-l pui în altă parte. Dar nu văd avantajul aici. Cel mult îl poți rătăci cine știe pe unde. Butonul pornit/oprit este protejat de apă și e și acesta de calitate. Se apasă foarte bine și „clar”. La spălătorul meu portabil spre exemplu, butonul ăsta e mult mai prost gândit și nu știu niciodată dacă am apăsat suficient pe el. Duza prin care iese apa cu presiune din aparat este din aluminiu. De cele mai multe ori, chiar și la spălătoare de curte, piesa asta este din plastic, iar conectarea la furtun se poate face cu deficiențe. Aici când a facut clic, e clar că furtunul e bine inserat.
Jet2Go funcționează cu sistemul „Anti Lag” fiind pregătit cu presiune de fiecare dată când apeși pe trăgaci. Sistemul reține presiune în furtun și o eliberează doar când apeși. De asemenea Jet2Go pornește doar când apeși pe trăgaci în rest stă oprit, la fel ca un spălător „normal”.
Accesoriile opționale le poți lua separat, iar unele sunt chiar utile. Cel mai folositor consider că este acumulatorul extern, care este și lanternă și power bank pentru telefon sau lanterna de bicicletă să zicem. Are o capacitate de 9600 mAh și se încarcă în 3 ore cu încărcatorul dedicat. Aici ar fi o problemă, faptul că are încărcător cu mufă specială, într-o lume în care totul se încarcă azi prin micro USB.
Mă așteptam ca acumulatorul extern să se descarce repede când îl foloseam la alimentarea spălătorului, dar am fost foarte plăcut suprins să văd că ține mult. Practic ține minim 4 rezervoare de 13L. Am folosit acumulatorul nou, neformatat. Așadar după câteva încărcări corecte ar trebui să dureze și mai mult.
Lanterna-acumulator are 4 LED-uri mici care indică nivelul de încarcare. La o spălare am observat că se consumă cam o liniuță. Deci spălarea și liniuța. Așadar o autonomie de aproximativ 20 minute, dacă ținem cont de faptul ca 13 litri se golesc în 5 minute, la putere maximă a jetului. Dacă folosești doar lanterna, producătorul anunță o autonomie de 50 ore.
Un alt accesoriu este adaptorul pentru priza de casă, care transformă cei 220V în 12. În felul ăsta poți folosi curațitorul și în casă, în baie sau pe balcon. Personal mi se pare o idee excelentă, să-l poți folosi pe balcon la spălarea bicicletei, în loc să distrugi iar baia. Pe de altă parte dacă ai acumulatorul extern nu mai ai nevoie și de adaptorul de priză. Pe de altă-altă parte, adaptorul costă doar 100 lei, în timp ce acumulatorul costă 300 lei, dar și are mai multe întrebuințări.
Un alt accesoriu opțional este pistolul cu recipient pentru sampon. Opțiunea asta nu am testat-o, dar îi văd potențialul întrucât bicicletele personale le spăl tot timpul „înmuiate” prealabil cu șampon. Rezultatul este întotdeauna mai bun. La Jet2Go ai o sticluță în care pui detergent concentrat special pentru bicicletă după care pulverizezi, diluat fiind automat cu apa care iese din pistol. Poți de asemenea, să reglezi cât de mult șampon să iasă. Ai o manetă de care poți roti pentru cantitate mai mare sau mai mică.
Încă accesoriu, inclus de data asta, este capul de duș. Îl văd foarte util când vrei să te speli tu, sau poate pe câinele tău. Se instalează la pistol în locul duzei care pulverizează apa, iar tot ansamblul se transformă în duș. Ai și avantajul trăgaciului care poate fi blocat pe poziția pornit. Rezervorul spălătorului poate fi umplut și cu apă caldă, pe care ți-o poți prepara singur într-un recipient negru încălzit de soare. Un astfel de recipient poți găsi la Decathlon.
Un alt accesoriu inclus este peria. Și aceasta se poate instala în locul duzei de la pistol. Am găsit-o utilă când am avut nevoie să dau jos noroi mai persistent. Întrucât freci cu această perie în același timp în care curge și apa, noroiul se ia întotdeauna mai repede și mai ușor.
Verdict final. Spală bine sau nu?
Da, spală foarte bine pentru cât de mic și portabil este. Eu unul, când mergeam la concursuri și spălam ulterior bicicleta pentru a o pune în mașină, o spălam tot timpul repede și superficial, doar cât să nu facă dezastru în mașină. Asta pentru că spălarea „principală” urma să fie făcută acasa, pe indelete, cu șampon etc. Acum, dacă ai acest curațitor și ceva timp la fața locului, poți face toată treaba acolo, pe loc. Când ajungi acasă tot ce trebuie să mai faci este să ungi lanțul și suspensiile, eventual tija de șa reglabilă hidraulic și să agăți în cui bicicleta, pregătită fiind pentru următoarea excursie sau concurs.
Cu Jet2Go ai și avantajul că poți veni cu apa de acasă, pentru prima rundă de spălare. Șansele sunt să nu mai fie nevoie de a doua. Dar dacă este, sigur găsești un robinet sau de la fântâna din sat, apă să mai faci un „refill”. De cele mai multe ori însă, nu am mai avut nevoie de încă un rezervor.
Jet2Go reușește să spele bine în cel puțin 80% din situații, chiar și noroiul dificil. Noroiul clasic nisipos, de munte, este dat jos imediat, fără nicio problema. Cel lutos, de deal și câmpie, este spălat mai greu. Știm cu toții cum e. Însă până la urmă se rezolvă, eventual cu un al 2lea rezervor și mai ales dacă folosești și peria.
Deși nu folosesc opțiunea asta, cred că cel mai mult mi-a plăcut faptul că poate fi folosit în casă, pentru cei care locuiesc la bloc și se chinuiau cu bicicleta în baie sau cine știe pe la ce spălătorie. Acum toată treaba se poate rezolva pe balcon, alimentând Jet2Go fie de la acumulator fie de la adaptor.
Producătorul ne-a informat că cititorii Freerider beneficiază de o reducere de 15% dacă folosesc codul “FREERIDE15” la checkout. Reducerea se aplică la prețul deja redus.
Speficiații:
- greutate: gol 4,1 kg; plin 18 kg
- capacitate: 13,25 L (oficial 15)
- dimensiuni: 41,5x23x35 cm
- alimentare: 12V
- putere: 60W
- presiune apă: reglabil între 3 și 9 bar
- flux apă: 2,2 L pe minut
- lungime furtun apă: 6m
- lungime cablu alimentare: 3m
- accesorii incluse: piese de schimb duză, duș, perie, conector
- accesorii opționale: acumulator extern, adaptor priză 220, pistol cu recipient sampon
- autonomie acumulator extern spălare: 20 minute (mai mult după formatare)
- autonomie acumulator extern lanternă: 50 ore (oficial)
- timp golire rezervor (13 L la jet maxim): 5 minute
- preț Jet2Go la data publicării recenziei: 670 Lei (există cam tot timpul reduceri)
- preț acumulator extern: 299 Lei
- preț adaptor priză: 100 Lei
- preț pistol cu recipient șampon: 60 Lei
- importator: Jet2Go România
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Care este prețul? Cine plătește curierul. E
Asa un aparat este necesar la iesiri offorad si concursuri . Si eu am patit-o la maratoane ca era coada atit de lunga, ca am renuntat si mi-am spalt bicicleta acasa dar mai greu …