Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
FIDLOCK este o companie care produce prinderi magnetice pentru diferite produse din lumea velo și nu numai. Dacă ceva mai demult am testat o cască de la Merida echipată cu sistemul Fidlock de prindere a curelușei sub barbă, și care funcționa excelent, astăzi am primit la test un bidon pentru apă cu acest sistem interesant de fixare pe cadrul bicicletei.
Sistemul magnetic Fidlock de prindere este pe cât de simplu pe atât de ingenios. E vorba practic de niște magneți puternici care se atrag, iar prin acest proces, fixează obiectul de care sunt atașați, în cazul de față bidonul de apă de baza prinderii care este instalată pe bicicletă.
Din start, avantajul principal al acestui sistem este că bidonul de apă poate fi acum instalat și pe cadre mici, chiar foarte mici, întrucât nu mai trebuie să tragi în sus pentru a scoate bidonul din suport. În schimb ce trebuie să faci este să-l rotești, iar bidonul va ieși foarte ușor.
Al doilea avantaj pe care-l văd aici este modul de punere înapoi a bidonului în suport. Astfel, în loc să cauți suportul de bidon și apoi sa „înfigi” bidonul în suport, cu acest sistem Fidlock tot ce trebuie să faci este sa apropii bidonul de suport. Magneții puternici se vor atrage, iar bidonul se va fixa în siguranță, automat și singur în suport.
Sistemul este format din trei părți, toate trei fiind disponibile la vânzare separat. Astfel, avem bidonul de apă cu sistemul Fidlock, apoi conectorul dintre bidon și bază și apoi baza care se montează pe bicicletă. Este un sistem modular și util pentru că poți cumpăra fiecare piese separat. Spre exemplu, dacă ai două biciclete, poți cumpăra un singur bidon, iar pe biciclete să ai instalate două baza și două părți conectoare.
Merida Swivel Fidlock, cum funcționează în viața reală?
Ei bine funcționează și chiar bine, eram sceptic la început. Ma gândeam că ok, magneții sunt ei puternici, dar pe bicicletă avem vibrații mari, mai ales pe un gravel bike care nu are suspensii. Iar dacă mergi pe o poteca accidentată, șansele ca bidonul să sară ar fi fost mari. Ei bine nu s-a întâmplat.
În testele mele, folosind bicicleta gravel, am mers pe câteva secțiuni de trasee accidentate, la viteză mare, iar bidonul a stat cuminte la locul lui. E drept că se mișca și vibra în timpul mersului, dar nu a căzut.
Sistemul este util și de ajutor pentru că, așa cum am spus deja, bidonul iese foarte ușor când ai nevoie să bei apă. Apoi, la fel de ușor îl pui înapoi, tot ce trebuie să faci fiind să-l apropii de bază, magneții făcând restul de treabă. Este important să fii puțin atent și să auzi „clicul” care confirmă prinderea bidonului. Dacă nu îl apropii suficient, magneții nu se atrag, iar bidonul va cădea pe jos când îi dai drumul din mână.
Merida Swivel Fidlock – concluzii
Am identificat trei avantaje principale la acest sistem care, după mine, merită ca upgrade la bicicletă. În primul rând este vorba de faptul că bidonul poate fi pus și în cadrele mici de bicicletă. E drept că există și suporturi în care poți prinde bidonul pe diagonala, dar și acelea, comparate cu acest Fidlock, sunt mai greu de folosit.
Al 2lea avantaj este sistemul în sine, faptul că bidonul iese și se fixează înapoi foarte ușor. După câteva exersări nu va mai fi nevoie să te uiți în jos când pui bidonul înapoi.
Ultimul avantaj este că sistemul se comercializează în sistem modular – bidon, conector, bază. Astfel, nu ești obligat să cumperi un bidon „întreg” dacă ai două biciclete și vrei sa folosești același bidon pe ambele. Trebuie să iei doar conectorii și bazele.
Sistemul Fidlock este universal și cu siguranță îl vom găsi prezent și pe bidoanele altor mărci de bicicletă însă pentru moment produsul trimis la test a fost acesta de la Merida.
Merida Swivel Fidlock – specificații
- Capacitate: 620 ml
- Culori: negru, alb transparent
- Plastic fără BPA
- Muștiuc cu supapă și debit mare
- Preț: bidon 85 lei; bidon și adaptor 179 lei; bidon, adaptor și bază 239 lei
- Importator: Bikefun
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.