Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Traseul de astăzi este potrivit pentru cursiere însă, dacă adăugăm o ocolire de aproximativ 10 km, putem să punem şi nişte praf pe bicicletă daca este mtb. Tura se desfăşoară pe partea de est a văii Prahova însă la un moment dat trece şi pe partea cealaltă, traversând DN1. În această tură vom întâlni şi câteva căţărări interesante, 4 la număr, cu rampe şi de peste 15%.
Traseul începe din Câmpina şi urcă spre Valea Doftanei însă nu pe vale ci pe coama dealului spre Şotrile. Pe o distanţă de aproximativ 3 km se urcă continuu până ajungem la intersecţia care la dreapta coboară pe vale spre drumul clasic ce merge spre barajul Paltinul. Noi însă continuăm la stânga (vest) spre Şotrile unde ajungem după aproximativ 10 km. Urmează o nouă intersecţie care la stânga ne duce spre Vistieru. Însă noi o vom lua în sfârşit la vale, la dreapta, pentru a ne intersecta cu DJ 102i care duce spre baraj. Pe această porţiune la vale vom întâlni o serie „extremă” de serpentine care dacă ar fi făcute pe urcare ar însemna o mică provocare. Distanţa totală a acestei secţiuni nu este mai mare de 2 km.
Se ajunge la final în DJ-ul care urcă spre barajul şi lacul de acumulare Paltinu. La baza barajului vom ajunge după alţi aproximativ 2 km urmând apoi urcarea pe partea dreapta cum privim barajul dinspre partea fără apă.
Terminăm de urcat barajul, iar acum vom continua cu şoseaua care merge paralel cu lacul de acumulare. După aproape 7 km vom părăsi DJ-ul de lângă lac făcând stânga (vest) pe DJ 101a pentru a pedala spre Secăria. Drumul începe cu urcare pe serpentine preţ de aproximativ 4,5 km. Aici ne vom afla la km 28 am turei, dar şi la cea mai mare altitudine a turei, 986 m (Google Earth).
De aici avem de coborât în jur de 2,5 km până în localitatea Secăria apoi iar urcare şi ceva coborâre până la km 34 al turei. Dacă suntem pe cursieră putem continua pe asfalt la vale pe DJ 101a. Dacă suntem pe mtb putem face uşor stânga şi scurta pe un drum forestier. Ambele variante se termină în Comarnic şi în DN1.
Urmează nu mai mult de 1 km de pedalat pe DN1 după care vom face dreapta spre Gura Beliei şi apoi Breaza. Şi aici putem ţine asfaltul sau o putem lua pe drumuri mai mici neasfaltate. Noi am luat-o pe drumurile lăturalnice de lângă Breaza şi pe uliţele nemodernizate ale satelor din zonă.
Avem acum de pedalat pe partea de est a văii Prahova, prin satele din zona Breaza, pentru aproximativ 16 km. La km 54 ajungem la o intersecţie importantă unde vom traversa din nou DN1 pentru a intra în Câmpina. De aici mai avem doar aproximativ 2,5 km până înapoi la locul de unde am pornit dimineaţă.
Traseul este unul uşor. Este drept că are şi câteva secţiuni mai „provocatoare” însă scurte, iar întrucât distanţa totală a traseului nu este exagerat de mare, doar 63 km, putem să facem suficiente pauze pentru a ne reveni după urcările mai dificile.
Informaţii Google Earth
Lungime: 57 km
Diferenţă de nivel: 1711m
Altitudine maximă: 986 m
Pantă medie: 5,4%
Izvoare: sunt magazine în fiecare sat
Download track şi puncte de interes
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.