Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Nu vă lăsați descurajați de șantierele abundente regăsite în oraș! De multe ori, acestea ascund intenții bune, iar noul Bulevard al Unirii care se prefigurează este un exemplu concludent, dacă este să dăm crezare planurilor dezvăluite de constructori. Pe lângă, trotuare utile și copaci mai mulți, bucureștenii bicicliști vor avea la dispoziție și niște piste pentru pedalat.
Adevărul.ro a aruncat un ochi atent asupra lucrărilor care se desfășoară pe marginea uneia din cele mai importante artere ale Capitalei. Astfel, pe spațiul din partea dreaptă a sensului de mers Piața Alba Iulia – Palatul Parlamentului, se vor reamenaja trotuarul și pistele de biciclete, cu diferența că accesul autoturismelor în aceste zone va fi interzis și împiedicat prin diferite obstacole.
Cât privește strict pista de biciclete, aceasta va avea 1,2 metri lățime, fiind semnalizată cu marcaj termoplastic specific. Nu este specificat dacă va cuprinde două sensuri de mers, dar este foarte probabil să fie așa, după modelul vechilor piste aflate pe aproximativ același loc.
Arhitectul-șef al Sectorului 3, Ștefan Dumitrașcu, este conștient de disputa privind amplasarea pistelor de biciclete pe trotuar sau pe carosabil și își expune părerea:
„Cel puţin la nivelul Sectorului 3 avem această experienţă a acomodării traficului pietonal cu pistele de biciclete, pe cei 8,2 kilometri de piste de biciclete marcate în Parcul Alexandru Ioan Cuza şi Parcul Titan. Într-adevăr, la începutul dării sale în folosinţă, deci acum circa patru ani, au existat oameni neatenţi care umblau pe această zonă, dar astăzi ele funcţionează fără absolut niciun fel de problemă. Dacă mergem oriunde în lumea civilizată, Amsterdam, Copenhaga, oraşele care utilizează traficul pe două roţi masiv, vedem că şi acolo nu există conflict, chiar şi în zonele în care pista de bicicletă nu este delimitată fizic printr-un element vertical“. Acesta a spus că singura variantă viabilă ca pistele să fie pe şosea ar fi amenajarea unei benzi dedicate pentru biciclişti. Acest lucru ar însemna separarea fizică prin care maşina să nu aibă posibilitatea de a intra, ceea ce este, potrivit arhitectului, mai greu de realizat în condiţiile Bucureştiului.
Sursa: Adevărul
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
N-ati inteles, alea nu-s piste pentru biciclisti sunt parcari pentru masini
Ar trebui precizat ca lucrarile s-au efectuat fara avizele politiei rutiere. Detalii aici: http://adevarul.ro/news/bucuresti/m-am-saturat-nerozi–1_529f50b8c7b855ff5672c4e7/index.html