Traian Goga
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Începând cu toamna acestui an, Calea Victoriei s-ar putea să capete un aspect cu totul nou. Conform Planului Integrat de Dezvoltare Urbană pentru Bucureşti, această arteră va fi reproiectată, trotuarul urmând să fie lățit, dar și o pistă de biciclete amenajată pe ambele părți ale carosabilului. Spațiul suplimentar va fi obținut prin renunțarea la o bandă de circulație auto, conform lui Mario Kuibuș, arhitectul coordonator al proiectului.
Sursa: Gândul
Traian Goga
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.
Daca imi permiteti un comentariu….
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
O banda de circulatie pentru a lati trotuarul si a face amenajarea unei piste de biciclete. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ma scuzati… dar ce latime are o bande de circulatie? De obicei 3.5 m … Mai pui 50 de cm la un trotuar si 50 la altul… iti mai raman 2.5, pentru o banda de biciclete… doar intr-un sens? Si te intorci… pe calea aerului? Adevarul e ca mai trebuiau folositi niste bani aiurea. As vrea sa vad pista asta de pe Victoriei… eventual fara masini parcate sau fara masini care se folosesc de banda asta ca sa mearga mai repede :))))) . Parerea mea e ca pana nu se da o legislatie care sa ne permita sa impartim soseaua toti fara probleme, ideea cu pistele separate nu e decat o spalare de bani….Sunt si sofer dar si biciclist si pieton… Vad ca unii soferi incep sa respecte pe cei pe 2 roti…. dar vad din ce in ce mai mult soferi care nu mai respecta nici un fel de regula de circulatie… si asta ma sperie cel mai tare.
„o pistă de biciclete amenajată pe ambele părți ale carosabilului.” asta suna bine
E ma intreb cat o sa coste metrul ? 100.000 Euro, 200.000 Euro ?
Legislatie este, nu se respecta 🙂
E pe siteul Gandul o simulare, pare acceptabil din punctul meu de vedere, mai ales ca trotuarul in zona aia era o mizerie, cred ca ajungea la o latime de 20cm in unele zone.
Problema e ca nu vad unde au disparut canalizarile, parca vad ca ne trezim fie cu o banda plina de canalizari, fie cu una care se transforma in canal venetian de fiecare data cand ploua 😀
De notat si costul de aprox 9 MELEOANE de euro
@Alex
Daca intri pe link o sa vezi o poza cu viitoarea amenajare. Mi se pare o idee buna latirea spatiului pietonal, pentru ca pe alocuri Calea Victoriei are trotuare de 20-30 de cm. Ceea ce e cam jenant pentru bulevardul nr. 1 al capitalei.
Pe mine ma intriga costul lucrarilor – aproape 9 milioane de euro. Pasajul Universitatii a fost reabilitat cu vreo 6 (si desigur, scarile rulante stau linistite 90% din timp). Calea Victoriei are vreo 3-4 km – deci ar fi trebuit o investitie de cel putin 100 de milioane de coco. Ce face primaria cu restul de bani?! (desigur, sunt ironic. 9 milioane de euro – astia sunt bani construit de la zero 2 km de autostrada. Primaria noastra draga ii da pe niste trotuare si niste vopsea. Ntntntnt)
@urbanist
Nu uita de borduri, trebuie si borduri 🙂
@Urbanist… Ei zic o banda de circulatie… daca tin bine minte bulevardul are cam 4 benzi… iar in imaginea lor sunt doar 2. Un trotuar ca sa il poti face cat de cat uman ar trebui sa il faci de minim 1, desi recomandabil ar fi 1.70… 1.80 … Cum poti sa latesti trotuarul si sa faci si banda pentru biciclisti… dintr-o singura banda de circulatie? Dupa ce ca bulevardul respectiv e s-asa aglomerat in cele 4 benzi… si vrei sa il reduci la 2 benzi de cirulatie, creezi alta problema in loc sa mai rezolvi una.
@Andrei Sorin…
Legislatie nu exista… In tarile cu traditie unde oamenii se duc la munca in costum pe bicicleta, daca tu cu masina l-ai atins sau din cauza ta si-a pierdut ala echilibru… ti-o furi de nu te vezi. Acolo cei pe 2 roti au prioritate absoluta. Ba mai mult, de exemplu, in Belgia, la semafoare exista un loc special la semafoare unde opresc cei pe 2 roti iar in spatele lor opresc masinile. Primi la semafor sunt cei cu 2 roti. Nu claxoneaza nimeni.
Eu zic ca daca legislatie ar fi si ar fi respectata sunt sigur ca ne-am intelege toti bine si am imparti aceleasi drumuri fara probleme.
Asa cum nu exista padure fara uscaturi… am observat zilele astea cateva cazuri de biciclisti care nu respecta nici ei legislatia care exista.
Ieri de exemplu era sa lovesc un biciclist care mergea pe contra sens pe un drum cu sens unic. Pur si simplu m-am trezit cu el in fata cand am intrat pe strada respectiva.
Regulile de circulatie trebuiesc respectate si de cei pe 2 roti chit ca au sau nu motor.