Brașov XCM: Frumoasa și dificila Poiană

Prima etapă din Triada MTB 2013 și anume Brașov XCM, aflată la a 2-a ediție anul acesta s-a consumat duminica trecută. Mi-am propus în acest sezon să iau startul la toate etapele, astfel că am facut primul pas și am luat parte la primul concurs dintr-un șir de 3, după care urmează Păltiniș XCO/XCM și binecunoscutul Geiger Mountainbike Challenge.

brasov_xcm

Foto: Fisheye Studios

Am ales să particip la tura scurtă, care a însemnat un traseu de 40 de km cu o diferență de nivel de aproximativ 1.400 metri. Am considerat că tura lunga ar fi fost puțin peste puterile mele. Prietenul meu cu care am mers la Brașov, Aurelian Răducanu, proaspăt întors din Trans Germany a spus că așa diferență mare de nivel (3.000 m) nu a avut nici in nicio etapă a cursei din Germania. Astfel, Brașovul ne-a arătat ce poate.

Tura scurtă a fost o plăcere. Un traseu așa cum îmi place, de munte, pe drumuri forestiere, tehnice, cu rădăcini, singletrail-uri, toate adunate într-o zonă superbă. Startul a avut loc la ora 10, în oraș, în spatele mașinii de poliție, iar apoi când am intrat pe forestier fruntașii au călcat pedala și s-au distanțat. Cu toate acestea am menținut un ritm bunicel primii 15 km după care am început să pierd ceva poziții, din cauza unor probleme cu stomacul. Îl aveam în continuare în față pe Georgian Popovici, care a participat la tura lungă, și oarecum am mers împreună, el cu vreo 20 de metri mai în față, iar când s-au despărțit traseele ne-am urat succes și ne-am văzut de drum.

Am fost bucuros să revăd Poiana Brașov, n-am mai participat în această zonă de acum 3 ani, când câștigam Trofeul Tâmpa la categoria juniori. Traseul a continuat printr-o zonă foarte frecventată de turiști unde care mai de care te încurajau să dai ce ai mai bun sau alții care nu se arătau așa interesați de ce se petrece. De aici și până la final, aproximativ 15 km, am avut în față un singur concurent și lucrurile nu s-au mai schimbat prea mult. Am mai fost depășit pe coborâre de Kiks care din cauza faptului că fusese cu o zi înainte în recunoașterea traseului lung, unde era inițial înscris, în timpul concursului a rămas cu gândul că participă la tura lungă, astfel că a încurcat „puțin” traseele.

Cel mai mult mi-au plăcut secțiunile de single-trail prin pădure, cu porțiuni de viteză. Aici am fost prins din urmă de un alt concurent, iar cu el m-am luptat până la linia de finish, pe parcurs depășind și alți concurenți din față. Una peste alta, a fost un concurs destul de rapid, am terminat în 2 ore și 15 minute cei 40 de km, cu un rezultat modest. A fost un eveniment deosebit, foarte bine organizat, pentru care felicit echipa Pro Cycling Geiger alături de voluntarii care ne-au dovedit înca o dată, dacă mai era nevoie, că pot susține competiții organizate la cel mai înalt nivel în România. Felicitările merg în special spre membrii din echipă care au renunțat la bicicletă și s-au ocupat ca totul să iasă bine.

Material scris de Sergiu Paraschivu

Brasov XCM from Paraschivu Sergiu on Vimeo.